Jak tworzyć przedszkole/szkołę promującą zdrowie? Kurs wprowadzający dla szkół i placówek, które przystępują do projektu oraz dla nowych (przed)szkolnych koordynatorów - 12D/1/1
Tytuł cyklu seminaryjno-warsztatowego: Jak tworzyć przedszkole/szkołę promującą zdrowie? Kurs wprowadzający dla szkół i placówek, które przystępują do projektu oraz dla nowych (przed)szkolnych koordynatorów.
Kod szkolenia: 12D/1/1
Informacja dla szkolnych/przedszkolnych koordynatorów promocji zdrowia, członków szkolnego/przedszkolnego zespołu ds. promocji zdrowia oraz zainteresowanych nauczycieli pracujących w przedszkolu/szkole promującej zdrowie.
W bieżącym roku szkolnym zaplanowaliśmy dla Państwa pięć spotkań seminaryjno-warsztatowych odbywających się w ramach cyklu dla nowych uczestników projektu.
Miejsce zajęć stacjonarnych:
Regionalny Ośrodek Metodyczno-Edukacyjny
Metis w Katowicach
ul. Drozdów 21
Miejsce zajęć online: platforma ClickMeeting
Link do spotkania zostanie przesłany uczestnikom dzień przed zaplanowanym terminem.
Terminy spotkań:
Spotkanie I stacjonarnie – 17 października 2024 r. w godz. 15:00 – 17:30
Spotkanie II online – 27 listopada 5 grudnia 2024 r. w godz. 15:00 – 17:30
Prowadzący: dr Karina Leksy, Sonia Gogulla, Grażyna Skirmuntt
Program kursu:
Spotkanie 1
Temat: Jak tworzyć przedszkole/szkołę promującą zdrowie? -
część I: zdrowie i promocja zdrowia, przedszkole i szkoła
promująca zdrowie, narzędzia do diagnozy wstępnej
Spotkanie 2
Temat: Jak tworzyć przedszkole/szkołę promującą zdrowie? -
część II: pojęcia kluczowe
Spotkanie 3
Temat: Omówienie wyników diagnozy wstępnej.
Konstruowanie (przed)szkolnych programów autorskich z
zakresu promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej:
spotkanie z radą pedagogiczna oraz pracownikami
niepedagogicznymi – odbywa się na terenie
szkoły/placówki – termin do ustalenia z prowadzącym
szkolenie
Spotkanie 4
Temat: Ocena skuteczności programów realizowanych w
zakresie edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia
Spotkanie 5
Temat: Konstruowanie szkolnych programów autorskich z
zakresu promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej: konsultacje
indywidualne: termin, miejsce i forma do ustalenia z
prowadzącym szkolenie
Koszt udziału w całości szkolenia wynosi 300 zł (słownie: trzysta złotych) od uczestnika.
UWAGA!!! Cena OBEJMUJE przeprowadzenie szkolenia dla rady pedagogicznej (spotkanie nr 3)
Warunki uczestnictwa
Koszt udziału: 300 zł
Warunki uczestnictwa
Koszt udziału: 300 zł
150 – płatne do 6 października 2024 r. oraz
150 zł – płatne po 1 stycznia 2025 r.
Rekrutacja na formę doskonalenia 12D/1/1 zakończona. Proszę o kontakt e-mailowy z koordynatorem.
Prosimy o wpłatę na konto:
ING Bank Śląski S.A.
94 1050 1214 1000 0090 7749 6066
z dopiskiem: 12D/1/1
FAKTURY – Uwaga!
Wystawiona faktura nie podlega zmianie! Prosimy o dokładne zapoznanie się z poniższymi informacjami.
W przypadku wpłat dokonywanych przez osobę prywatną automatycznie wystawiamy fakturę na nazwisko osoby wpłacającej.
W razie innej formy płatności prosimy przed dokonaniem wpłaty uzgodnić to z p. Adrianą Porębską-Kościelniak – tel. 32 209 53 12 lub 14 wew. 118, e-mail:
W przypadku wpłat dokonywanych przez szkołę/placówkę prosimy w tytule przelewu podać kod szkolenia, NIP instytucji oraz imiona i nazwiska uczestników, za których została dokonana opłata.
Centralizacja VAT – szkoły/placówki prosimy ponadto o przesłanie danych nabywcy i odbiorcy potrzebnych do wystawienia faktury VAT na adres e-mail:
Nieuiszczenie opłaty w terminie, w przypadku dużej liczby uczestników, skutkować może brakiem możliwości uczestniczenia w szkoleniu.
O prowadzących:
Karina Leksy – specjalista niebędący nauczycielem ds. pedagogiki zdrowotnej
Doktor habilitowana w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika, adiunkt w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, nauczyciel akademicki i terapeuta pedagogiczny. Absolwentka 5-letnich studiów magisterskich o specjalności Pedagogika Zdrowia (1998-2003) oraz studiów podyplomowych: "Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z elementami integracji sensorycznej" (Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu Wydział Zamiejscowy w Chorzowie) oraz "Terapia pedagogiczna i rewalidacja osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi" (Uniwersytet Śląski w Katowicach). Ma doświadczenie w pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w nurcie terapii behawioralnej (Behawioralny Punkt Terapeutyczny "Razem" w Bytomiu; Centrum Terapii Behawioralnej w Gliwicach). Ukończyła także liczne szkolenia i staże zawodowe z obszaru terapii behawioralnej dzieci z ASD. Jest Autorką/Współautorką licznych publikacji naukowych (monografii i artykułów) związanych z edukacją i promocją zdrowia, mediami społecznościowymi, współczesnymi problemami zdrowia fizycznego i psychospołecznego dzieci i młodzieży oraz młodych dorosłych. Uczestniczka licznych konferencji naukowych, warsztatów oraz staży zagranicznych i krajowych. Członkini organizacji międzynarodowych zajmujących się szkolną edukacją i promocją zdrowia oraz alfabetyzmem zdrowotnym różnych grup społecznych.
Sonia Gogulla – kierownik, nauczyciel-konsultant
Absolwentka historii na Wydziale Nauk Społecznych UŚ. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie doradztwa zawodowego na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Uzyskała Certyfikat Tutora Szkoły Tutorów Collegium Wratislaviense, trener-szkoleniowiec.
Dyplomowana nauczycielka historii z wieloletnią praktyką zawodową w szkole podstawowej, obecnie konsultantka ROM-E "Metis" w Katowicach. Uważa, że znajomość procesów historycznych pozwala z dystansem spojrzeć na współczesność i lepiej ją zrozumieć. Ślązaczka promująca edukację regionalną.
Autorka scenariuszy lekcji i innych materiałów z zakresu metodyki nauczania, którymi chętnie dzieli się z nauczycielami. Miłośniczka leśnych spacerów i grzybobrania. Angażuje się w działania na rzecz edukacji globalnej. Z uczniami realizowała wiele projektów edukacyjnych. Trenerka i Sędzia Odysei Umysłu, programu edukacyjnego realizowanego w formie międzynarodowego konkursu kreatywności. Wielka entuzjastka nauki przez zabawę, na każdym etapie edukacji. Wspólnie z Grażyną Skirmuntt projektuje edukacyjne pokoje zagadek oraz grywalizuje dłuższe formy szkoleniowe.
Grażyna Skirmuntt – nauczyciel-konsultant
Biolog z pasją, nauczycielka z wieloletnią praktyką zawodową w gimnazjum i liceum ogólnokształcącym oraz w pracy z osobami dorosłymi. Przez 16 lat pełniła funkcję nauczyciela doradcy metodycznego z biologii i przedmiotów pokrewnych w Zabrzu. Obecnie konsultantka ROM-E Metis w Katowicach. Autorka podręczników do biologii, programów nauczania, scenariuszy lekcji i różnorodnych materiałów przydatnych nauczycielom w prowadzeniu zajęć. Chętnie dzieli się swoim doświadczeniem. Kocha zwierzęta, szanuje każdy przejaw życia, angażuje się w działania na rzecz edukacji globalnej. Jest przekonana, że szkoła nie musi być nudna, a nauka przez zabawę jest najefektywniejsza. Na potrzeby prowadzonych przez siebie szkoleń dla nauczycielek i nauczycieli projektuje edukacyjne pokoje zagadek oraz grywalizuje dłuższe formy szkoleniowe.