Tytuł cyklu seminaryjno-warsztatowego: Jak tworzyć przedszkole/szkołę promującą zdrowie? Kurs wprowadzający dla szkół i placówek, które przystępują do projektu oraz dla nowych (przed)szkolnych koordynatorów.

Kod szkolenia: 12D/1/1

Informacja dla szkolnych/przedszkolnych koordynatorów promocji zdrowia, członków szkolnego/przedszkolnego zespołu ds. promocji zdrowia oraz zainteresowanych nauczycieli pracujących w przedszkolu/szkole promującej zdrowie.

 

W bieżącym roku szkolnym zaplanowaliśmy dla Państwa pięć spotkań seminaryjno-warsztatowych odbywających się w ramach cyklu dla nowych uczestników projektu.

 

Miejsce zajęć stacjonarnych:

Regionalny Ośrodek Metodyczno-Edukacyjny Metis w  Katowicach
ul. Drozdów 21

Miejsce zajęć online: platforma Zoom

Link do spotkania zostanie przesłany uczestnikom dzień przed zaplanowanym terminem.

Terminy spotkań:

Szczegółowe informacje dotyczące terminów poszczególnych spotkań zostaną podane po 20 września 2024 r.

Prowadzący: dr Karina Leksy, Sonia Gogulla, Grażyna Skirmuntt

 

Program kursu:

Spotkanie 1
Temat: Jak tworzyć przedszkole/szkołę promującą zdrowie? - część I: zdrowie i promocja zdrowia, przedszkole i szkoła promująca zdrowie, narzędzia do diagnozy wstępnej

Spotkanie 2
Temat: Jak tworzyć przedszkole/szkołę promującą zdrowie? - część II: pojęcia kluczowe

Spotkanie 3
Temat: Omówienie wyników diagnozy wstępnej. Konstruowanie (przed)szkolnych programów autorskich z  zakresu promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej: spotkanie z radą pedagogiczna oraz pracownikami niepedagogicznymi – odbywa się na terenie szkoły/placówki – termin do ustalenia z prowadzącym szkolenie

Spotkanie 4
Temat: Ocena skuteczności programów realizowanych w  zakresie edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia

Spotkanie 5
Temat: Konstruowanie szkolnych programów autorskich z  zakresu promocji zdrowia i edukacji zdrowotnej: konsultacje indywidualne: termin, miejsce i forma do ustalenia z  prowadzącym szkolenie

Koszt udziału w całości szkolenia wynosi 300 zł (słownie: trzysta złotych) od uczestnika.

UWAGA!!! Cena OBEJMUJE przeprowadzenie szkolenia dla rady pedagogicznej (spotkanie nr 3)

Warunki uczestnictwa

Koszt udziału: 300 zł

150 zł – płatne do 12 października 2024 r. oraz
150 zł – płatne po  1 stycznia 2025 r.

 

Warunki uczestnictwa

Koszt udziału: 300 zł

Termin płatności: jak wyżej.

Wolnych miejsc: 16.

Prosimy o wpłatę na konto:

ING Bank Śląski S.A.
94 1050 1214 1000 0090 7749 6066
z dopiskiem: 12D/1/1

FAKTURY – Uwaga!

Wystawiona faktura nie podlega zmianie! Prosimy o dokładne zapoznanie się z poniższymi informacjami.

W przypadku wpłat dokonywanych przez osobę prywatną automatycznie wystawiamy fakturę na nazwisko osoby wpłacającej.

W razie innej formy płatności prosimy przed dokonaniem wpłaty uzgodnić to z p. Adrianą Porębską-Kościelniak – tel. 32 209 53 12 lub 14 wew. 118, e-mail:

W przypadku wpłat dokonywanych przez szkołę/placówkę prosimy w tytule przelewu podać kod szkolenia, NIP instytucji oraz imiona i nazwiska uczestników, za których została dokonana opłata.

Centralizacja VAT – szkoły/placówki prosimy ponadto o przesłanie danych nabywcy i odbiorcy potrzebnych do wystawienia faktury VAT na adres e-mail:

Nieuiszczenie opłaty w terminie, w przypadku dużej liczby uczestników, skutkować może brakiem możliwości uczestniczenia w szkoleniu.

 

Przejdź do rejestracji online...

 

System rejestracji online automatycznie prześle Pani/Panu potwierdzenie otrzymania zgłoszenia pod adres e-mail podany w wypełnionym formularzu zgłoszeniowym.Jest to równoznaczne z zakwalifikowaniem Pani/Pana do udziału w cyklu szkoleniowym. Proszę przyjechać na pierwsze (i następne zajęcia) zgodnie z harmonogramem spotkań podanym w opisie.

 

O prowadzących:

Karina Leksy – specjalista niebędący nauczycielem ds. pedagogiki zdrowotnej

Doktor habilitowana w dziedzinie nauk społecznych w  dyscyplinie pedagogika, adiunkt w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, nauczyciel akademicki i  terapeuta pedagogiczny. Absolwentka 5-letnich studiów magisterskich o specjalności Pedagogika Zdrowia (1998-2003) oraz studiów podyplomowych: "Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z elementami integracji sensorycznej" (Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu Wydział Zamiejscowy w Chorzowie) oraz "Terapia pedagogiczna i rewalidacja osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi" (Uniwersytet Śląski w Katowicach). Ma  doświadczenie w pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w nurcie terapii behawioralnej (Behawioralny Punkt Terapeutyczny "Razem" w Bytomiu; Centrum Terapii Behawioralnej w Gliwicach). Ukończyła także liczne szkolenia i staże zawodowe z obszaru terapii behawioralnej dzieci z ASD. Jest Autorką/Współautorką licznych publikacji naukowych (monografii i artykułów) związanych z edukacją i promocją zdrowia, mediami społecznościowymi, współczesnymi problemami zdrowia fizycznego i psychospołecznego dzieci i młodzieży oraz młodych dorosłych. Uczestniczka licznych konferencji naukowych, warsztatów oraz staży zagranicznych i krajowych. Członkini organizacji międzynarodowych zajmujących się szkolną edukacją i promocją zdrowia oraz alfabetyzmem zdrowotnym różnych grup społecznych.

Karina Leksy

Pedagog, nauczyciel akademicki, adiunkt w Instytucie Pedagogiki Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, terapeuta pedagogiczny. Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z elementami integracji sensorycznej (WSB) oraz terapii pedagogicznej i rewalidacji osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (UŚ). Jako terapeuta behawioralny pracowała w Behawioralnym Punkcie Terapeutycznym "Razem" w Bytomiu oraz w Centrum Terapii Behawioralnej (CTB) w Gliwicach. Ukończyła liczne szkolenia i staże zawodowe, głównie w obszarze terapii behawioralnej dzieci z ASD.

Sonia Gogulla – kierownik, nauczyciel-konsultant

Absolwentka historii na Wydziale Nauk Społecznych UŚ. Ukończyła studia podyplomowe w zakresie doradztwa zawodowego na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi. Uzyskała Certyfikat Tutora Szkoły Tutorów Collegium Wratislaviense, trener-szkoleniowiec.

Dyplomowana nauczycielka historii z wieloletnią praktyką zawodową w szkole podstawowej, obecnie konsultantka ROM-E "Metis" w Katowicach. Uważa, że znajomość procesów historycznych pozwala z dystansem spojrzeć na współczesność i lepiej ją zrozumieć. Ślązaczka promująca edukację regionalną.

Autorka scenariuszy lekcji i innych materiałów z zakresu metodyki nauczania, którymi chętnie dzieli się z nauczycielami. Miłośniczka leśnych spacerów i grzybobrania. Angażuje się w działania na rzecz edukacji globalnej. Z uczniami realizowała wiele projektów edukacyjnych. Trenerka i Sędzia Odysei Umysłu, programu edukacyjnego realizowanego w formie międzynarodowego konkursu kreatywności. Wielka entuzjastka nauki przez zabawę, na każdym etapie edukacji. Wspólnie z Grażyną Skirmuntt projektuje edukacyjne pokoje zagadek oraz grywalizuje dłuższe formy szkoleniowe.

Grażyna Skirmuntt – nauczyciel-konsultant

Biolog z pasją, nauczycielka z wieloletnią praktyką zawodową w gimnazjum i liceum ogólnokształcącym oraz w pracy z osobami dorosłymi. Przez 16 lat pełniła funkcję nauczyciela doradcy metodycznego z biologii i przedmiotów pokrewnych w Zabrzu. Obecnie konsultantka ROM-E Metis w Katowicach. Autorka podręczników do biologii, programów nauczania, scenariuszy lekcji i różnorodnych materiałów przydatnych nauczycielom w prowadzeniu zajęć. Chętnie dzieli się swoim doświadczeniem. Kocha zwierzęta, szanuje każdy przejaw życia, angażuje się w działania na rzecz edukacji globalnej. Jest przekonana, że szkoła nie musi być nudna, a nauka przez zabawę jest najefektywniejsza. Na potrzeby prowadzonych przez siebie szkoleń dla nauczycielek i nauczycieli projektuje edukacyjne pokoje zagadek oraz grywalizuje dłuższe formy szkoleniowe.

Opublikowano 11 września 2024
Zmieniono 12 września 2024
Wróć