Uczniowie ze zróżnicowanymi potrzebami w drodze na rynek pracy - XIV Konferencja Regionalnego Forum Doradztwa Zawodowego
Informacja archiwalna
Zarchiwizowano 3 czerwca 2024
Zapraszamy na XIV Konferencję
Regionalnego Forum Doradztwa Zawodowego
"Uczniowie ze zróżnicowanymi potrzebami w drodze na rynek pracy"
Podczas konferencji będziemy mówić o tranzycji uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami na rynek pracy. Często na etapie przejścia pomiędzy szkołą podstawową a ponadpodstawową uczniowie ci napotykają bariery, które utrudniają bądź uniemożliwiają im realizację edukacyjno-zawodowych planów. Są to nie tylko organizacyjne czy architektoniczne, ale też bariery mentalne lub niewystarczające wsparcie.
Każdy uczeń może z sukcesem wejść na otwarty rynek pracy, ale potrzebuje na kolejnych etapach wsparcia ze strony znaczących osób z otoczenia.
Adresaci: dyrektorzy, nauczyciele oraz doradcy zawodowi szkół podstawowych i ponadpodstawowych
Miejsce: online na platformie ClickMeeting
Termin: 3 czerwca 2024 r. w godzinach 15:30 - 19:00
Liczba godzin: 4,5 godziny
Program konferencji
15:30 – 15:40 |
Rozpoczęcie konferencji |
15:40 – 16:20 |
Zasady uniwersalnego projektowania w edukacji Sabina Furgoł – nauczyciel konsultant ROM-E Metis w Katowicach |
16:20 – 17:00 |
Ocena funkcjonalna na rzecz wsparcia rozwoju zawodowego Aleksandra Boruta-Król – nauczyciel konsultant ROM-E Metis w Katowicach |
17:00 – 17:15 |
Przerwa |
17:15 – 18:00 |
Rola wychowawcy klasy w tranzycji ucznia (w tym ucznia z niepełnosprawnością) na rynek pracy Katarzyna Druczak - wicedyrektor, doradca zawodowy w Zespole Szkół Nr 5 im. M. T. Hubera w Wałbrzychu |
18:00 – 18:50 |
Prezentacja przykładów dobrej praktyki w zakresie zwiększania dostępności
|
18:50 – 19:00 |
Podsumowanie konferencji |
Warunki uczestnictwa
Udział w konferencji / seminarium jest nieodpłatny.
Szkolenie zakończone.
Koordynatorki konferencji:
Katarzyna Drzewiecka-Tymkiewicz
Jolanta Niewińska
Katarzyna Wilk
tel.: 32 209 53 12 lub 14 wew 102 lub 116
e-mail: / /
O prowadzących:
Aleksandra Boruta-Król – nauczyciel-konsultant
Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza – UŚ, Oligofrenopedagogika (studia podyplomowe) WSNoZ, Wczesne i całożyciowe wspomaganie rozwoju i edukacji uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera (studia podyplomowe) WSNoZ, Pedagogika szkolna – diagnoza i terapia pedagogiczna w pracy pedagoga szkolnego (studia podyplomowe) UŚ, Organizacja i zarządzanie oświatą – kurs kwalifikacyjny WOM Rybnik.
Posiada 23 letnie doświadczenie w pracy pedagoga szkolnego, oraz pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w różnych typach szkół. Wspiera nauczycieli i wychowawców w prowadzeniu działań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, szeroko rozumianej profilaktyki oraz kształcenia specjalnego uczniów w szkole.
Szkolenia w obszarach: pomoc psychologiczno-pedagogiczna, aspekty prawne prowadzenia dokumentacji z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej i kształcenia specjalnego uczniów (IPET, WOPFU) dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów i psychologów, wsparcie pedagogów i psychologów w sprawach związanych z ich pracą.
Katarzyna Druczak
Pedagog, trener, szkoleniowiec, od 27 lat doradca zawodowy. Jest wicedyrektorem, koordynatorem opieki psychologiczno-pedagogicznej, nauczycielem biznesu i zarządzania, etyki, doradcą zawodowym w Zespole Szkół Nr 5 im. M. T. Hubera w Wałbrzychu. Na co dzień m.in. pomaga uczniom w projektowaniu kariery, tranzycji ze szkoły na rynek pracy. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego, pedagogiki szkolnej, w tym edukacji włączającej. Jest autorką i współautorką wielu publikacji oraz warsztatów doskonalących umiejętności doradcy. Współautorka poradników metodycznych, scenariuszy zajęć, artykułów przydatnych w pracy pedagogów, nauczycieli, doradców zawodowych. Współpracuje z ORE oraz dolnośląskimi uczelniami przygotowując do pracy przyszłych pedagogów i doradców zawodowych. Jest przewodniczącą rady klastra edukacyjnego "Invest in Edu" działającego przy WSSE "Invest-Park".
Sabina Furgoł – nauczyciel-konsultant
Polonistka – (Wydział Filologiczny, UŚ), zarządzanie w oświacie; ocenianie i ewaluacja dydaktyczna (studia podyplomowe). Posiada praktyczne doświadczenie w pracy na stanowisku trenera, nauczyciela różnych typów szkół i placówek, w tym pracy ze studentami. Posiada doświadczenie jako wicedyrektor i dyrektor publicznej wojewódzkiej placówki doskonalenia. Ekspert programu PO WER, RPO. Egzaminator egzaminu gimnazjalnego oraz maturalnego z języka polskiego. Autorka licznych publikacji dla nauczycieli m.in: Poradnika dla nauczycieli. Metoda projektu w szkole ponadgimnazjalnej. Przedmiot uzupełniający Przyroda, Historia i społeczeństwo oraz Metoda WebQuest. Poradnik dla nauczyciela.
Specjalizuje się w szkoleniach/projektach z zakresu: oceniania kształtującego, ewaluacji dydaktycznej zarządzania i przywództwa w edukacji, organizacji wspomagania w szkołach, nowoczesnych metod nauczania, budowania zespołu, wykorzystania TIK w edukacji, nauczania zdalnego, pozyskiwania środków unijnych m.in. z RPO, POWER.
Andrzej Żyto
Nauczyciel przedmiotów zawodowych, kierownik szkolenia praktycznego w Zespole Szkół Zawodowych Specjalnych im. Marii Grzegorzewskiej w Częstochowie. Absolwent Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Częstochowie, oligorenopedagog, doradca zawodowy, ukończył studia podyplomowe z zakresu organizacji i zarządzania w oświacie oraz z zakresu edukacji i rehabilitacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Od wielu lat współpracuje z instytucjami oświatowymi i zakładami doskonalenia zawodowego prowadząc różnego rodzaju kursy i szkolenia zawodowe.