Zapraszamy na XIV Konferencję

Regionalnego Forum Doradztwa Zawodowego

"Uczniowie ze  zróżnicowanymi potrzebami w drodze na rynek pracy"

Podczas konferencji będziemy mówić o tranzycji uczniów ze  zróżnicowanymi potrzebami na rynek pracy. Często na etapie przejścia pomiędzy szkołą podstawową a ponadpodstawową uczniowie ci napotykają bariery, które utrudniają bądź uniemożliwiają im realizację edukacyjno-zawodowych planów. Są to nie tylko organizacyjne czy architektoniczne, ale też bariery mentalne lub niewystarczające wsparcie.

Każdy uczeń może z sukcesem wejść na otwarty rynek pracy, ale potrzebuje na kolejnych etapach wsparcia ze strony znaczących osób z otoczenia.

Adresaci: dyrektorzy, nauczyciele oraz doradcy zawodowi szkół podstawowych i ponadpodstawowych

Miejsce: online na platformie ClickMeeting

Termin: 3 czerwca 2024 r. w godzinach 15:30 - 19:00

Liczba godzin: 4,5 godziny

Program konferencji

15:30 – 15:40

Rozpoczęcie konferencji

15:40 – 16:20

Zasady uniwersalnego projektowania w edukacji

Sabina Furgoł – nauczyciel konsultant ROM-E Metis w Katowicach

16:20 – 17:00

Ocena funkcjonalna na rzecz wsparcia rozwoju zawodowego

Aleksandra Boruta-Król – nauczyciel konsultant ROM-E Metis w Katowicach

17:00 – 17:15

Przerwa

17:15 – 18:00

Rola wychowawcy klasy w tranzycji ucznia (w tym ucznia z  niepełnosprawnością) na rynek pracy

Katarzyna Druczak - wicedyrektor, doradca zawodowy w Zespole Szkół Nr 5 im. M. T. Hubera w  Wałbrzychu

18:00 – 18:50

Prezentacja przykładów dobrej praktyki w zakresie zwiększania dostępności

  • Zespół Szkół Zawodowych im. Marii Grzegorzewskiej w  Częstochowie
    Andrzej Żyto – nauczyciel przedmiotów zawodowych, kierownik szkolenia praktycznego
  • Biuro Karier Studenckich Politechniki Śląskiej w  Gliwicach

18:50 – 19:00

Podsumowanie konferencji

 

Warunki uczestnictwa

Udział w konferencji / seminarium jest nieodpłatny.

 

Koordynatorki konferencji:

Katarzyna Drzewiecka-Tymkiewicz
Jolanta Niewińska
Katarzyna Wilk
tel.: 32 209 53 12 lub 14 wew 102 lub 116
e-mail: / /

O prowadzących:

Aleksandra Boruta-Król – nauczyciel-konsultant

Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza – UŚ, Oligofrenopedagogika (studia podyplomowe) WSNoZ, Wczesne i całożyciowe wspomaganie rozwoju i edukacji uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera (studia podyplomowe) WSNoZ, Pedagogika szkolna – diagnoza i terapia pedagogiczna w pracy pedagoga szkolnego (studia podyplomowe) UŚ, Organizacja i zarządzanie oświatą – kurs kwalifikacyjny WOM Rybnik.

Posiada 23 letnie doświadczenie w pracy pedagoga szkolnego, oraz pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w różnych typach szkół. Wspiera nauczycieli i wychowawców w prowadzeniu działań z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, szeroko rozumianej profilaktyki oraz kształcenia specjalnego uczniów w szkole.

Szkolenia w obszarach: pomoc psychologiczno-pedagogiczna, aspekty prawne prowadzenia dokumentacji z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej i kształcenia specjalnego uczniów (IPET, WOPFU) dla nauczycieli, wychowawców, pedagogów i psychologów, wsparcie pedagogów i psychologów w sprawach związanych z ich pracą.

Katarzyna Druczak

Pedagog, trener, szkoleniowiec, od 27 lat doradca zawodowy. Jest wicedyrektorem, koordynatorem opieki psychologiczno-pedagogicznej, nauczycielem biznesu i zarządzania, etyki, doradcą zawodowym w Zespole Szkół Nr 5 im. M. T. Hubera w Wałbrzychu. Na co dzień m.in. pomaga uczniom w projektowaniu kariery, tranzycji ze szkoły na rynek pracy. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego, pedagogiki szkolnej, w tym edukacji włączającej. Jest autorką i współautorką wielu publikacji oraz warsztatów doskonalących umiejętności doradcy. Współautorka poradników metodycznych, scenariuszy zajęć, artykułów przydatnych w pracy pedagogów, nauczycieli, doradców zawodowych. Współpracuje z ORE oraz dolnośląskimi uczelniami przygotowując do pracy przyszłych pedagogów i doradców zawodowych. Jest przewodniczącą rady klastra edukacyjnego "Invest in Edu" działającego przy WSSE "Invest-Park".

Sabina Furgoł – nauczyciel-konsultant

Polonistka – (Wydział Filologiczny, UŚ), zarządzanie w oświacie; ocenianie i ewaluacja dydaktyczna (studia podyplomowe). Posiada praktyczne doświadczenie w pracy na stanowisku trenera, nauczyciela różnych typów szkół i placówek, w tym pracy ze studentami. Posiada doświadczenie jako wicedyrektor i dyrektor publicznej wojewódzkiej placówki doskonalenia. Ekspert programu PO WER, RPO. Egzaminator egzaminu gimnazjalnego oraz maturalnego z języka polskiego. Autorka licznych publikacji dla nauczycieli m.in: Poradnika dla nauczycieli. Metoda projektu w szkole ponadgimnazjalnej. Przedmiot uzupełniający Przyroda, Historia i społeczeństwo oraz Metoda WebQuest. Poradnik dla nauczyciela.

Specjalizuje się w szkoleniach/projektach z zakresu: oceniania kształtującego, ewaluacji dydaktycznej zarządzania i przywództwa w edukacji, organizacji wspomagania w szkołach, nowoczesnych metod nauczania, budowania zespołu, wykorzystania TIK w edukacji, nauczania zdalnego, pozyskiwania środków unijnych m.in. z RPO, POWER.

Andrzej Żyto

Nauczyciel przedmiotów zawodowych, kierownik szkolenia praktycznego w Zespole Szkół Zawodowych Specjalnych im. Marii Grzegorzewskiej w Częstochowie. Absolwent Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Częstochowie, oligorenopedagog, doradca zawodowy, ukończył studia podyplomowe z zakresu organizacji i zarządzania w oświacie oraz z zakresu edukacji i rehabilitacji osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Od wielu lat współpracuje z instytucjami oświatowymi i zakładami doskonalenia zawodowego prowadząc różnego rodzaju kursy i szkolenia zawodowe.

Opublikowano 10 maja 2024
Zmieniono 14 maja 2024
Zarchiwizowano 3 czerwca 2024
Wróć