[Bielsko-Biała] Nastolatek w spektrum autyzmu - funkcjonowanie, relacje, wybór drogi edukacyjno-zawodowej
Informacja archiwalna
Zarchiwizowano 25 kwietnia 2024
Adresaci: konferencja adresowana jest dla dyrektorów nauczycieli, wychowawców, pedagogów, psychologów, doradców zawodowych.
Termin spotkania: 25 kwietnia 2024 r. w godz. 10:00 – 13:30
Miejsce: Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli "WOM" w Bielsku-Białej, ul. Legionów 25
Zapraszamy na konferencję "Nastolatek w spektrum autyzmu – funkcjonowanie, relacje, wybór drogi edukacyjno-zawodowej". W ubiegłym 2023 roku rozpoczęliśmy kampanię społeczną "Włączamy się – uczniowie z SPE. Autyzm 2.0" mającą na celu podkreślenie, że edukacyjno-informacyjny charakter tego przedsięwzięcia ma na celu uczłowieczenie specjalnych potrzeb edukacyjnych, w tym spektrum autyzmu.
Chcemy, aby w każdym człowieku zobaczyć najpierw osobę, a potem jego nienormatywność. Ułatwiać ludziom z SPE codzienne funkcjonowanie, albo... przynajmniej nie utrudniać im życia.
Miniony rok – spotkania, seminaria i konferencje obfitowały w wykłady i warsztaty – rzetelną pracę, a w konsekwencji mnogość podziękowań i ciepłych słów za poruszenie tematów "nieszablonowych", za wartość merytoryczną wystąpień specjalistów – konsultantów ROM-E "Metis" i zaproszonych gości.
Przed nami kolejny pracowity okres. Już niedługo 2 kwietnia - Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, to dobry moment do rozpoczęcia kolejnego roku edukowania społeczeństwa, poszerzania wiedzy o uczniach z SPE i autyzmie.
Z ogromną radością zapraszamy nauczycieli, pedagogów, psychologów, wychowawców i rodziców, a także wszystkich zainteresowanych tematyką uczniów z SPE oraz spektrum autyzmu na nasze najbliższe konferencje.
Program konferencji:
9:20 – 10:00 |
Rejestracja uczestników |
10:00 – 10:15 |
Rozpoczęcie konferencji Dyrektor ROM-E Metis w
Katowicach |
10:15 – 11:45 |
Funkcjonowanie nastolatka w spektrum w szkole i w domu oraz budowanie relacji młodzieży w spektrum autyzmu Stanisława Stus - absolwentka Wydziału Nauk Społecznych UŚ w Katowicach na Wydziale Historii, w specjalności nauczycielskiej, oligofrenopedagog, specjalista z zakresu edukacji i wczesnego wspomagania uczniów z autyzmem, integracji sensorycznej |
11:45 – 12:15 |
Przerwa |
12:15 – 13:00 |
Stoję przed wyborem - jak wspierać ucznia w spektrum autyzmu i ZA w wyborze drogi edukacyjno-zawodowej okiem doradcy zawodowego Jolanta Niewińska - nauczyciel-konsultant ROM-E Metis w Katowicach |
13:00 – 13:45 |
Przykłady dobrych praktyk w pracy z nastolatkiem w OHP Tomasz Pal - Socjolog i doradca zawodowy w Mobilnym Centrum Informacji Zawodowej OHP w Bielsku-Białej |
13:45 – 14:00 |
Podsumowanie konferencji |
Warunki uczestnictwa
Udział w konferencji / seminarium jest nieodpłatny.
Szkolenie zakończone.
O prelegentach:
Stanisława Stus
Magister z przygotowaniem pedagogicznym, doradca metodyczny kształcenia specjalnego kurs kwalifikacyjny z zakresu oligofrenopedagogiki, kursy doskonalące: rewalidacja indywidualna, andragogika, diagnoza umiejętności funkcjonalnych i konstruowanie indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dla uczniów z wieloraką niepełnosprawnością, optymalizacja kształcenia specjalnego w zreformowanej szkole dla uczniów upośledzonych umysłowo, wczesne wspomaganie, podstawy integracji sensorycznej, praca z uczniem z trudnościami w uczeniu się. Prowadzi szkolenia z zakresu diagnozowania i konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, prowadzenie szkoleń według własnych programów w zakresie metod aktywizujących w kształceniu specjalnym, wybranych metod wspomagających rozwój dziecka w wieku przedszkolnym z deficytami rozwojowymi, dostosowywania wymagań edukacyjnych do potrzeb ucznia niepełnoprawnego.
Jolanta Niewińska – nauczyciel-konsultant
Pedagożka, terapeutka i doradczyni zawodowa, a przede wszystkim pasjonatka edukacji, która wierzy w potencjał każdego ucznia. Obecnie wspiera nauczycieli i specjalistów w pracy z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych, dzieląc się swoim doświadczeniem z innymi pedagogami i nauczycielami. Kwalifikacje terapeuty pedagogicznego, oligofrenopedagoga oraz terapeuty integracji sensorycznej pozwalają jej na holistyczne podejście do rozwoju każdego ucznia. Pomaga im w doborze odpowiednich metod i strategii, dostosowanych do indywidualnych potrzeb każdego dziecka.
Jako entuzjastka nowoczesnych technologii inspiruje nauczycieli do ich stosowania w pracy z uczniami. Jest praktykiem metody Kids Skills oraz Skillful Class, co dodatkowo wzbogaca jej warsztat pracy.
Wierzy, że edukacja ma moc zmieniania świata na lepsze i chce być częścią tej zmiany.
Tomasz Pal
Socjolog i doradca zawodowy. Doświadczenia zawodowe zdobywał dotychczas zajmując się funduszami unijnymi, badaniami naukowymi, organizacją konferencji naukowych, szkoleniami z zakresu personalnego oraz pośrednictwem pracy i poradnictwem zawodowym. Zatrudniony na stanowisku doradcy zawodowego w Mobilnym Centrum Informacji Zawodowej OHP w Bielsku-Białej. Na co dzień obejmuje wsparciem grupowym oraz indywidualnym młodzież ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych z powiatów: bielskiego, cieszyńskiego, pszczyńskiego oraz żywieckiego.