[Lubliniec] Nastolatek w spektrum autyzmu - funkcjonowanie, relacje, wybór drogi edukacyjno-zawodowej
Informacja archiwalna
Zarchiwizowano 3 kwietnia 2024
Konferencja we współpracy w Publiczną Poradnią Psychologiczno-pedagogiczną w Lublińcu pod patronatem Starosty Powiatowego.
Adresaci: konferencja adresowana jest dla dyrektorów nauczycieli, wychowawców, pedagogów, psychologów.
Termin: 3 kwietnia 2024 r. w godz. 10:00 – 14:00
Miejsce: Państwowa Szkoła Muzyczna I st. im. Janiny Garści w Lublińcu, Plac Konrada Mańki 9
Zapraszamy na konferencję. W ubiegłym 2023 roku rozpoczęliśmy kampanię społeczną "Włączamy się – uczniowie z SPE. Autyzm 2.0" mającą na celu podkreślenie, że edukacyjno-informacyjny charakter tego przedsięwzięcia ma na celu uczłowieczenie specjalnych potrzeb edukacyjnych, w tym spektrum autyzmu.
Chcemy, aby w każdym człowieku zobaczyć najpierw osobę, a potem jego nienormatywność. Ułatwiać ludziom z SPE codzienne funkcjonowanie, albo... przynajmniej nie utrudniać im życia.
Miniony rok – spotkania, seminaria i konferencje obfitowały w wykłady i warsztaty – rzetelną pracę, a w konsekwencji mnogość podziękowań i ciepłych słów za poruszenie tematów "nieszablonowych", za wartość merytoryczną wystąpień specjalistów – konsultantów ROM-E "Metis" i zaproszonych gości.
Przed nami kolejny pracowity okres. Już niedługo 2 kwietnia - Światowy Dzień Świadomości Autyzmu, to dobry moment do rozpoczęcia kolejnego roku edukowania społeczeństwa, poszerzania wiedzy o uczniach z SPE i autyzmie.
Z ogromną radością zapraszamy nauczycieli, pedagogów, psychologów, wychowawców i rodziców, a także wszystkich zainteresowanych tematyką uczniów z SPE oraz spektrum autyzmu na nasze najbliższe konferencje.
Program konferencji:
9:15 – 10:00 |
Rejestracja uczestników |
10:00 – 10:30 |
Rozpoczęcie konferencji Dyrektor ROM-E Metis w
Katowicach Rozdanie nagród w Powiatowym Konkursie "Autyzm – by wiedzieć więcej" |
10:30 – 11:15 |
Funkcjonowanie nastolatka w spektrum w szkole i w domu Stanisława Stus - absolwentka Wydziału Nauk Społecznych UŚ w Katowicach na Wydziale Historii, w specjalności nauczycielskiej, oligofrenopedagog, specjalista z zakresu edukacji i wczesnego wspomagania uczniów z autyzmem, integracji sensorycznej |
11:15 – 12:00 |
Pomagamy budować relacje młodzieży w spektrum autyzmu Katarzyna Wojtas - psycholog Publiczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Lublińcu |
12:00 – 12:30 |
Przerwa |
12:30 – 12:45 |
Koncert uczniów Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia im. Janiny Garści w Lublińcu |
12:45 – 13:30 |
Stoję przed wyborem - jak wspierać ucznia w spektrum autyzmu i ZA w wyborze drogi edukacyjno – zawodowej okiem doradcy zawodowego Jolanta Niewińska nauczyciel-konsultant ROM-E Metis w Katowicach |
13:30 – 13:55 |
Przykłady dobrych praktyk w pracy z nastolatkiem w OHP Anna Weber – doradczyni zawodowa Młodzieżowego Centrum Kariery OHP w Lublińcu |
13:55 – 14:00 |
Podsumowanie konferencji |
Warunki uczestnictwa
Udział w konferencji / seminarium jest nieodpłatny.
Szkolenie zakończone.
O prelegentach:
Katarzyna Wojtas
Jestem psychologiem. Ukończyłam
również 3-letnie studia pedagogiczne. Jestem również w trakcie
5-letniego kursu psychoterapii w nurcie psychodynamicznym. Od 5
lat pracuję z osobami rozwijającymi się w spektrum autyzmu -
prowadzę terapię, konsultacje dla rodziców, zajmuję się również
procesem diagnostycznym. Pracuję jako psycholog
w Publicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Lublińcu i
Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Kochcicach. Współpracuję ze
Stowarzyszeniem Mary i Max od lat zajmującym się wspieraniem
osób rozwijających się w spektrum autyzmu. Prowadzę również
swój gabinet.
Prywatnie jestem zwolenniczką zdrowego i
sportowego trybu życia jednocześnie kochającą jeść.
Stanisława Stus
Magister z przygotowaniem pedagogicznym, doradca metodyczny
kształcenia specjalnego kurs kwalifikacyjny z zakresu
oligofrenopedagogiki, kursy doskonalące: rewalidacja
indywidualna, andragogika, diagnoza umiejętności funkcjonalnych
i konstruowanie indywidualnego programu
edukacyjno-terapeutycznego dla uczniów z wieloraką
niepełnosprawnością, optymalizacja kształcenia specjalnego w
zreformowanej szkole dla uczniów upośledzonych umysłowo,
wczesne wspomaganie, podstawy integracji sensorycznej, praca z
uczniem z trudnościami w uczeniu się. Prowadzi szkolenia z
zakresu diagnozowania i konstruowania indywidualnych programów
edukacyjno-terapeutycznych, kształcenia uczniów ze specjalnymi
potrzebami edukacyjnymi, prowadzenie szkoleń według własnych
programów w zakresie metod aktywizujących w kształceniu
specjalnym, wybranych metod wspomagających rozwój dziecka w
wieku przedszkolnym z deficytami rozwojowymi, dostosowywania
wymagań edukacyjnych do potrzeb ucznia niepełnoprawnego
Jolanta Niewińska – nauczyciel-konsultant
Pedagożka, terapeutka i doradczyni zawodowa, a przede wszystkim pasjonatka edukacji, która wierzy w potencjał każdego ucznia. Obecnie wspiera nauczycieli i specjalistów w pracy z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych, dzieląc się swoim doświadczeniem z innymi pedagogami i nauczycielami. Kwalifikacje terapeuty pedagogicznego, oligofrenopedagoga oraz terapeuty integracji sensorycznej pozwalają jej na holistyczne podejście do rozwoju każdego ucznia. Pomaga im w doborze odpowiednich metod i strategii, dostosowanych do indywidualnych potrzeb każdego dziecka.
Jako entuzjastka nowoczesnych technologii inspiruje nauczycieli do ich stosowania w pracy z uczniami. Jest praktykiem metody Kids Skills oraz Skillful Class, co dodatkowo wzbogaca jej warsztat pracy.
Wierzy, że edukacja ma moc zmieniania świata na lepsze i chce być częścią tej zmiany.
Anna Weber
Absolwentka Wydziału Pedagogicznego Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Częstochowie
na kierunku poradnictwo zawodowe i pośrednictwo pracy. Pracuje od 2007 roku na
stanowisku doradczyni zawodowej w Młodzieżowym Centrum Kariery OHP w Lublińcu.
Autorka ciekawych tekstów i publikacji zamieszczanych na portalu dokariery.pl.
Uczestniczka wielu konferencji, szkoleń i warsztatów, podnoszących kompetencje
zawodowe. Inicjatorka i organizatorka spotkań z zakresu poradnictwa zawodowego
dla młodzieży i dorosłych. Zainteresowania: literatura historyczna i obyczajowa,
kino sensacyjne, muzyka pop.