Jak bierni obserwatorzy mogą stać się bohaterami?
Informacja archiwalna
Zarchiwizowano 17 kwietnia 2024
Zapraszamy na szkolenie: Jak bierni obserwatorzy mogą stać się bohaterami?
- Rówieśnicy otaczają kręgiem znęcającego się nad słabszym kolegą ucznia...
- Koleżanki nagrywają telefonem komórkowym dziewczynkę, która ma atak padaczki...
- Osoba, która traci przytomność i upada na ulicę jest mijana przez tłum przechodniów...
Jeśli martwią Cię takie sytuacje a jednocześnie chcesz to zmienić...
Jeśli uważasz, że w szkołach panuje znieczulica...
Jeśli myślisz, że kozioł ofiarny musi być skazany na samotność...
Jeśli zastanawiasz się jak można zapobiec prześladowaniom ucznia w zespole klasowym...
to szkolenie jest dla ciebie!
"Nie jesteśmy niewolnikami sił sytuacyjnych,
lecz musimy nauczyć się metod opierania się im i
przeciwstawiania"
prof. Philip G. Zimbardo,
twórca Projektu Bohaterskiej Wyobraźni (HIP)
Zamiast narzekać na społeczną znieczulicę i obojętność młodzieży, możemy realizować w szkołach program uruchamiający drzemiący w młodych ludziach potencjał zachowań prospołecznych.
Program HIP uczy młodzież
- przeciwstawiania się presji grupy,
- głośnego mówienia "nie",
- odważnego działania w obliczu trudnych sytuacji w szkole, rodzinie, społeczności.
Dla klas VII – VIII szkół podstawowych i młodzieży szkół ponadpodstawowych!
Proponujemy: ćwiczenia, filmy i niezwykłe eksperymenty psychologii społecznej, które zmieniają postawy i zachowania!
Oferujemy:
- 3 warsztatowe spotkania – 14 godzin dydaktycznych,
- Certyfikat Nauczyciela Projektu Bohaterskiej Wyobraźni,
- scenariusze i materiały do pracyz młodzieżą klas VII i VIII szkół podstawowych oraz szkół ponadpodstawowe.
Termin szkolenia: 4, 11 i 17 kwietnia 2024 r. w godz. 15:00 – 18.30
Najbliższa edycja szkolenia odbędzie się w Katowicach (siedziba ROM-E Metis w Katowicach, ul. Drozdów 21)
Warunki uczestnictwa
Koszt udziału: 210 zł
Termin płatności: 30 marca 2024 r.
Szkolenie zakończone.
Dodatkowych informacji udziela koordynator:
Krystyna Szczęsna-Witkowska
tel.: 32 209 52 12 lub 14 wew. 124
e-mail:
O prowadzących:

Beata Łęcka – nauczyciel-konsultant
Psychologia – UŚ, Szkolna psychologia defektologiczna – Uniwersytet Warszawski (studia podyplomowe). Absolwentka wielu szkoleń doskonalących umiejętności pomocy psychologicznej w pracy indywidualnej, rodzinnej i grupowej, prowadzonych przez specjalistów z "Polskiego Instytutu Ericksonowskiego" w Łodzi, "Instytutu Gestalt" w Krakowie"," "Laboratorium""Psychoedukacji" i Ośrodka "Synapsis" w Warszawie oraz specjalistów z zagranicy (m.in. "Pittsburgh International Children and Families Institute" – USA, Uniwersytet "Fontys"w Tilburgu – Holandia). Uczestniczyła w trzyletnim projekcie polsko-holenderskim "Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach(SFA) nową metodą w systemach opieki społecznej i edukacji w Polsce" (w charakterze zarówno uczestnika szkoleń, jak i trenera upowszechniającego tę metodę).
Posiada wieloletnie doświadczenia w pomocy psychologicznej, terapii i pracy psychoedukacyjnej z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi.
Prowadzi szkolenia dla nauczycieli, pedagogów i psychologów, zwiększające m.in. ich umiejętności korzystania z własnego potencjału w pracy z grupą i radzenia sobie z trudnymi sytuacjami wychowawczymi. W pracy terapeutycznej szeroko stosuje metody pracy z ciałem (m.in. w sytuacjach trudnych, na podłożu przeciążenia stresem) oraz wspierania dziecka w rozwoju i w obliczu różnego rodzaju sytuacji kryzysowych (m.in. przemocy rówieśniczej, rozwodu, adaptacji w rodzinie zrekonstruowanej, śmierci osób bliskich). W zakresie interwencji kryzysowej zajmuje się problematyką samobójstw, pomocy psychologicznej uczniom pogrążonym w żałobie oraz działaniami postwencyjnymi na terenie szkoły w przypadku śmierci ucznia.

Krystyna Szczęsna-Witkowska – nauczyciel-konsultant
Psychologia – UŚ, Coaching – efektywne wsparcie nowoczesnego zarządzania w oświacie w Śląskiej Wyższej Szkole Zarządzania im. Gen J. Ziętka w Katowicach (studia podyplomowe), kurs Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach (PSR) nową metodą w systemach opieki społecznej i edukacji w Polsce – uprawnienia trenera upowszechniającego Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach. Nauczyciel dyplomowany.
Szkolenia dla dyrektorów i nauczycieli z tematów: kursy podstawowe i zaawansowane w zakresie Podejścia Skoncentrowanego na Rozwiązaniach, coaching Skoncentrowany na Rozwiązaniach, spójność zespołu nauczycielskiego, interwencja kryzysowa na terenie szkół i placówek, profilaktyka wypalenia zawodowego, kształtowanie umiejętności społecznych u dzieci ze szczególnym uwzględnieniem profilaktyki agresji, pomoc dzieciom i młodzieży w obliczu kryzysu rozwodowego, Filmowa Akademia Pomocy Psychologicznej dla nauczycieli, treningi w zakresie Projektu Heroicznej Wyobraźni prof. P. Zimbardo; trenerka programu "Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej"; współautorka programu "Mógoki. Jak pracować z dziećmi nad wytrwałością".