Pedagog specjalny, nowy specjalista w szkole
Informacja archiwalna
Zarchiwizowano 7 grudnia 2022
Zapraszamy na konferencję online Pedagog specjalny, nowy specjalista w szkole.
Adresaci szkolenia: dyrektorzy, wicedyrektorzy, specjaliści szkolni: psycholog, pedagog, pedagog specjalny.
Od dnia 1 września 2022 r., w przedszkolach, szkołach, zespołach przedszkoli i szkół niebędących specjalnymi, pojawił się obowiązek zatrudnienia nauczycieli na stanowisku pedagoga specjalnego. Wychodząc naprzeciw potrzebom specjalistów, doradcy metodyczni we współpracy z konsultantami naszego ośrodka zapraszają do wspólnego przyjrzenia się kim jest pedagog specjalny? Zaproszeni prelegenci przybliżą Państwu sylwetkę tego specjalisty, jego zadania na tle innych specjalistów w szkole oraz zaprezentują zasady planowania zajęć rewalidacyjnych i metody rewalidacji uczniów z problemami słuchu i wzroku.
Termin spotkania: 7 grudnia 2022 r. w godz. 13:00 – 15:45
Miejsce: platforma ClickMeeting
Plan konferencji | |
13:00 – 13:10 | Otwarcie konferencji Bożena Bucka – dyrektor ROM-E Metis w Katowicach |
13:10 – 14:10 | Pedagog specjalny w szkole ogólnodostępnej – kompetencje i zadania dr hab. Piotr Ignacy Majewicz |
14:10 – 14:30 | Analiza zadań specjalistów szkolnych Marzena Błaszczyk i Ewa Podemska – doradcy metodyczni ROM-E Metis w Katowicach |
14:30 – 15:00 | Rewalidacja – metody rewalidacji ucznia z dysfunkcją słuchu Agata Tańska |
15:00 – 15:30 | Rewalidacja – metody rewalidacji ucznia z wadą wzroku Ilona Nitychoruk-Piekarz |
15:30 – 15:45 | Podsumowanie, zakończenie konferencji |
Warunki uczestnictwa
Udział w konferencji / seminarium jest nieodpłatny.
Szkolenie zakończone.
O prowadzącym:
dr hab. Piotr Majewicz – profesor Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Kierownik katedry Dydaktyki Specjalnej i Psychoedukacji Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. W pracy naukowo-badawczej koncentruje się wokół zagadnień związanych z psychopedagogicznymi problemami dzieci i młodzieży z przewlekłymi chorobami somatycznymi, rehabilitacją w kontekście psychologii pozytywnej, osobowością pedagoga specjalnego, a przede wszystkim, co stanowi główny obszar eksploracji – psychospołecznym funkcjonowaniem osób z niepełnosprawnością ruchową. Autor ponad wielu artykułów i książek, współautor, współredaktor książek z zakresu psychologii rehabilitacji i pedagogiki specjalnej
Agata Tańska - pedagog specjalny, surdopedagog, oligofrenopedagog, specjalista i organizator Zespołów Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka. Wieloletni dyrektor, nauczyciel i rewalidant dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Niesłyszących i Słabosłyszących w Raciborzu oraz w szkole ogólnodostępnej organizującej kształcenie specjalne.
Ilona Nitychoruk-Piekarz - pedagog specjalny – surdopedagog, tyflopedagog, terapeuta uczniów ze spektrum autyzmu, diagnosta i terapeuta Integracji Sensorycznej, terapeuta polisenosoryczny terapii Snoezelen (Sali Doświadczania Świata), trener treningu umiejętności społecznych. Wieloletni diagnosta i terapeuta pedagogiczny dzieci z różnego rodzaju niepełnpsprawnościami. Terapeuta domowy udzielający wsparcia rodzinom małych dzieci niepełnosprawnych na terenie domu rodzinnego. Doradca metodyczny pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Dyrektor niepublicznych przedszkoli z oddziałami integracyjnymi i specjalnymi oraz niepublicznej szkoły ogólnodostępnej. Wieloletnie doświadczenie w zakresie pracy z dziećmi z różnego rodzaju zaburzeniami rozwojowymi i niepełnosprawnościami w tym terapii słuchu, wzroku, rozwoju procesów sensorycznych, kompetencji społecznych. Absolwentka licznych kursów doskonalących nt. pracy i terapii z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, stosowania elementów pedagogiki alternatywnej w edukacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Organizatorka i osoba prowadząca liczne grupy wsparcia dla rodziców dzieci z niepełnosprawnościami oraz kursy doskonalące dla nauczycieli i terapeutów placówek specjalnych, integracyjnych i ogólnodostępnych.25 letnie doświadczenie w pracy diagnostyczno-terapeutycznej z dziećmi z dysfunkcją słuchu i wzroku oraz niepełnosprawnościami sprzężonymi na różnych poziomach edukacyjnych i ich rodzicami. Propagatorka nurtu owego wychowania w pedagogice oraz konstruowania pracy pedagogicznej opartej na relacjach i podejściu skoncentrowanym na dziecku.
Ewa Podemska – doradca metodyczny
Pedagożka, pedagożka specjalna doradczyni zawodowa, doradczyni metodyczna z wieloletnim doświadczeniem w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Koordynatorka Rady Pedagogów i Psychologów Szkolnych.
Absolwentka pedagogiki specjalnej – specjalność: resocjalizacja, podyplomowych studiów terapii patologii zachowań, doradztwa zawodowego, kursów kwalifikacyjnych: oligofrenopedagogiki, Diagnozy i Terapii Integracji Sensorycznej, Studium pomocy dzieciom z autyzmem i ich rodzinom. Autorka programów dotyczących funkcjonowania klas integracyjnych oraz programów profilaktyczno-edukacyjnych.
Marzena Błaszczyk – doradca metodyczny
Pedagog specjalny (szkoła branżowa i technikum), doradca zawodowy, nauczyciel języka, rewalidacja osób z zaburzeniami ze spektrum Autyzmu, trener terapeuta z wieloletnim doświadczeniem w pracy z młodzieżą i dorosłymi.
Absolwentka studiów: Filologia germańska, Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z poradnictwem młodzieżowym i rodzinnym, Edukacja i wspomaganie osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu ASD, Doradztwo zawodowe i personalne, Socjoterapia z elementami psychoedukacji i psychoterapii rodzin – trener terapeuta, Terapia rodzin i interwencje systemowe.
Dodatkowych informacji udzielają koordynatorzy:
Jolanta Leśniak, – nauczyciel konsultant
tel.: 32 209 53 12 lub 14 wew. 116
e-mail:
oraz
doradcy metodyczni:
Marzena Błaszczyk; e-mail:
Ewa Podemska; e-mail: