AS poznaje okolicę - szkoła nie tylko w szkole. Stary Młyn - Muzeum Dawnych Rzemiosł
Informacja archiwalna
Zarchiwizowano 11 kwietnia 2022
Termin: 11 kwietnia 2022 r. od godz. 10:00
Miejsce: Stary Młyn – Muzeum Dawnych Rzemiosł, Ofiar Katynia 5, 42-310 Żarki
Adresaci: dyrektorzy, wychowawcy, nauczyciele (w tym: WOS, WOR), nauczyciele wspomagający, pedagodzy i psycholodzy szkolni.
Cel:
- Podniesienie jakości i doskonalenie wiedzy oraz umiejętności nauczycieli szkół podstawowych, ponadpodstawowych i placówek oświatowych w obszarze edukacji poprzez prezentację wybranych zagadnień z zakresu tożsamości historycznej w aspekcie patriotycznym w obiektach muzealnych województwa śląskiego ze szczególnym uwzględnieniem pracy szkolnej i pozaszkolnej z AS-em – dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, uczniem niepełnosprawnym.
- Przygotowanie nauczycieli do praktycznej inkluzji uczniów z autyzmem, zespołem Aspergera i realizacji podstawy programowej poza terenem szkoły – podczas wyjść, wycieczek, warsztatów itp.
- Ukazanie, że odpowiednie przeprowadzenie wycieczki w powiązaniu z dobrze dobraną ścieżką edukacyjną stwarza możliwości do aktywnego wpływania na podejmowane przez osoby niepełnosprawne działania, rozwijanie posiadanych umiejętności i nieodbieganie w żadnym stopniu od grupy rówieśniczej.
Koszt: 25 zł (płatne na miejscu w kasie obiektu)
Opis:
Edukacja XXI wieku prowadząca do zdobycia odpowiedniego i dopasowanego do potrzeb jednostki wykształcenia powinna ukazywać jakże istotne zagadnienia, które pragniemy omówić podczas spotkań poświęconych poznawaniu z AS-em okolicy województwa śląskiego w aspekcie pracy szkolnej i pozaszkolnej – wycieczek, wyjazdów, wędrówek po naszej Małej Ojczyźnie – a wszystko to wraz z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, uczniem niepełnosprawnym.
Pokażemy, że odpowiednie przeprowadzenie wycieczki stwarza możliwości do aktywnego wpływania na podejmowane przez osoby niepełnosprawne działania, rozwijanie posiadanych umiejętności i nieodbieganie w żadnym stopniu od grupy rówieśniczej.
W czasie spotkania poruszymy następujące tematy związane z tą, jakże ważną i potrzebną tematyką:
Lp. | Godzina | Planowana aktywność |
1 | 10:00 – 10:15 | Rozpoczęcie spotkania, przywitanie uczestników oraz zaproszonych gości |
2 | 10:15 – 11:45 | Zwiedzanie obiektu wraz z przewodnikiem |
3 | 11:45 – 12:15 | Wskazówki, spostrzeżenia, doświadczenia – dyskusja nt. specjalnych potrzeb edukacyjnych w pozaszkolnej edukacji osób niepełnosprawnych |
4 | 12:15 – 12:30 | Podsumowanie i zakończenie spotkania |
Warunkiem uczestnictwa w spotkaniu jest przesłanie karty zgłoszeniowej przez Internet.
Co zobaczymy: