Business Play - czyli jak w zgrywalizowany sposób efektywnie realizować podstawę programową z przedsiębiorczości
Informacja archiwalna
Zarchiwizowano 17 listopada 2021
Postawa i kompetencje przedsiębiorcze należą do takich, które przydają się zarówno w prowadzeniu własnego gospodarstwa domowego, jak i prowadzeniu własnej firmy. Umiejętność zarządzania sobą w czasie, opracowania strategii efektywnego postępowania w różnych sytuacjach, elastyczność myślenia i innowacyjność, zdolność do równoległego realizowania kilku celów, gotowość do podejmowania ryzyka oraz odporność na niepowodzenia to cechy osoby przedsiębiorczej. Jak je skutecznie rozwijać w szkole? Zapraszamy na unikatowe szkolenie, którego częścią będzie udział w grze symulacyjnej, która idealnie odtwarza warunki gospodarki rynkowej. Gra pozwala na rozwijanie kompetencji miękkich, a jednocześnie dostarcza rzetelnych informacji z zakresu przedsiębiorczości.
Udział w szkoleniu jest bezpłatny.
Tytuł kursu: Business Play – czyli jak w zgrywalizowany sposób efektywnie realizować podstawę programową z przedsiębiorczości.
Forma szkolenia: kurs doskonalący online
Liczba godzin: 50
Adresat szkolenia: nauczyciele przedsiębiorczości II (klasy VII i VIII) i III etapu edukacyjnego
Cele/oczekiwane efekty udziału w kursie:
- Rozwinięcie kompetencji miękkich i kluczowych.
- Trening umiejętności osobistych, w szczególności w zakresie podejmowania decyzji, oceny ryzyka, negocjowania, radzenia sobie z kryzysem.
- Podniesienie umiejętności rozumienia istoty przedsiębiorczości i jej roli w gospodarce i życiu człowieka.
- Poznanie mechanizmów funkcjonowania gospodarki rynkowej, powiązań między jej podmiotami.
- Poznanie zasad funkcjonowania przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowej.
- Poznanie grywalizacji, jako innowacyjnej, motywującej i efektywnej formy zajęć edukacyjnych z przedsiębiorczości.
- Analiza ustawy Prawo Oświatowe w zakresie innowacyjnej pracy szkół i placówek.
- Opracowanie mapy gry z wykorzystaniem gry symulacyjnej Business Play.
- Opracowanie zasad oceniania podczas zgrywalizowanej formy zajęć edukacyjnych.
Tematyka:
Forma zajęć | Tytuł / tematyka | Prowadzący | Liczba godzin | Termin |
Seminarium | Nauka jak gra Wprowadzenie do grywalizacji. | Sonia Gogulla Grażyna Skirmuntt | 3 | 29 września 2021 r. |
Gra symulacyjna | Jak zostać przedsiębiorcą – gra symulacyjna Business Play Udział w grze symulacyjnej Business Play. Podstawy prawne i ekonomiczne prowadzenia przedsiębiorstwa w Polsce. Cechy osoby przedsiębiorczej. | Przemysław Rajchel NGO and Business Service Trener gry Business Play | 16 | 16 października i 6 listopada 2021 r. |
Warsztaty metodyczne | Metodyka zgrywalizowanego procesu edukacyjnego Planowanie zgrywalizowanej formy realizacji podstawy programowej z przedsiębiorczości (mapa gry). Monitorowanie procesu uczenia się uczniów. Cele edukacyjne wg taksonomii Blooma. Ocenianie bieżące i sumujące. Facylitowanie procesu uczenia się. Wspieranie rozwoju u uczniów cech osoby przedsiębiorczej. | Sonia Gogulla Grażyna Skirmuntt | 9 | 13 i 20 października 2021 r. |
Warsztaty coachingowe | Jak stać się Mistrzem Gry? Kompetencje miękkie w organizowaniu i prowadzeniu zgrywalizowanego procesu edukacyjnego. Złudne poczucie kompetencji. Motywowanie i udzielanie wsparcia graczom (uczniom) – motywacja 3.0 | Sonia Gogulla Grażyna Skirmuntt | 6 | 10 i 17 listopada 2021 r. |
M-learning | Platforma Moodle Analiza map gry i materiałów udostępnionych w ramach kursu. | Praca własna | 15 | 13 października do 16 listopada 2021 r. |
Uprzejmie prosimy o wypełnienie ankiety przed zapisaniem się na szkolenie: forms.gle/se4TGRzY2XtJyG5p7. Dziękujemy!
Warunki uczestnictwa
Udział w szkoleniu jest nieodpłatny.
Szkolenie zakończone.