I konferencja z cyklu: InkluzJA W PRAKTYCE pod hasłem "Jaka może być inkluzyjna szkoła?"
Informacja archiwalna
Zarchiwizowano 8 września 2021
Zapraszamy na I konferencję z cyklu: InkluzJA W PRAKTYCE pod hasłem "Jaka może być inkluzyjna szkoła?".
Termin: 8 września 2021 r. w godz. 15:00 – 18:00
Miejsce: konferencja online na platformie Zoom
Adresaci: nauczyciele, psycholodzy, pedagodzy.
Program konferencji:
Godzina | Temat wykładu |
15:00 – 15:15 | Powitanie Bożena Bucka – dyrektor ROM-E Metis w Katowicach, organizatorki |
15:15 – 15:30 | Inkluzja w edukacji na świecie Katarzyna Niemotko |
15:30 – 16:00 | Wychodzenie naprzeciw dziecku ze SPE na przykładzie rozwiązań szkoły integracyjnej Elżbieta Dudzik |
16:00 – 16:45 | Dziecko migracyjne w klasie i w szkole inkluzyjnej Anna Dzięgiel – nauczyciel-konsultant ROM-E Metis w Katowicach |
16:45 – 17:00 | Przerwa |
17:00 – 17:45 | Niedostosowanie społeczne i zagrożenie niedostosowaniem społecznym u dzieci i młodzieży Tomasz Stuła |
17:45 – 18:00 | Zakończenie konferencji |
Warunki uczestnictwa
Koszt udziału: 20 zł
Termin płatności: 5 września 2021 r.
Szkolenie zakończone.
Zobacz także: II konferencja z cyklu: InkluzJA W PRAKTYCE pod hasłem Jak tworzyć przestrzeń dla KAŻDEGO w klasie?
Koordynator:
Mirosława Bochner
tel.: 32 209 53 12 lub 14 wew. 102
e-mail:Anita Wieloch
tel.: 32 209 53 12 lub 14 wew. 123
e-mail:
O prowadzących:
Tomasz Stuła – absolwent Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach kierunku pedagogika resocjalizacyjna. Od 1992 wychowawca w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym w Radzionkowie. Od 2004 dyrektor Ośrodka. Współtwórca systemu usamodzielniania wychowanków w Młodzieżowych Ośrodkach Wychowawczych. Absolwent studium metod psychokorekcyjnych organizowanych przez Towarzystwo Psychoprofilaktyczne w Warszawie (300 godzin warsztatów). Kootrener sześciu edycji I i II stopnia Studium Metod Psychokorekcyjnych i warsztatów Pracy z rodziną (1500 godzin warsztatów). Prowadził liczne warsztaty na zlecenie Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie i Uczelni Wyższych ze Śląska z zakresu superwizji, pracy z grupą, pracy z uczniem trudnym i wykluczonym.
Mirosława Bochner – kierownik, nauczyciel-konsultant
Psycholog, trener Polskiego Towarzystwa Psychologicznego nr I/335, coach ACC International Coach Federation, członek Wojewódzkiej Rady Zdrowia Psychicznego powołanej przez Marszałka Województwa Śląskiego.
Od lat zajmuje się tematyką związaną z profilaktyką i wzmacnianiem zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, budowaniem odporności psychicznej, rozwijaniem zaradności i skuteczności u dzieci i młodzieży oraz kształtowaniem adekwatnej samooceny. Ponad 2000 tysiące godzin szkoleń z dorosłymi w zakresie budowania poczucia wartości, odporności psychicznej, treningów umiejętności społecznych, asertywności i radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych (śmierć, żałoba, myśli samobójcze). W pracy z ludźmi interesuje się tym, co drugi człowiek wnosi do relacji i jak może ten potencjał wykorzystać w kierunku świadomego rozwoju osobistego. W proponowanych warsztatach stara się zbalansować wiedzę i praktykowanie konkretnych zachowań niosących zmianę dla polepszenia funkcjonowania. Wiedza dotyka aspektów akceptowania siebie, negatywnych przekonań, filarów poczucia własnej wartości; praktykowanie skupia się wokół ćwiczenia zachowań pożądanych. Jest przekonana, ze kontakt z innymi osobami z grupy warsztatowej daje możliwość odkrywania własnych zasobów i mocnych stron. Posiada wieloletnie doświadczenia w pomocy psychologicznej i pracy psychoedukacyjnej z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi w obszarach skutecznych metod uczenia się, uaktywniania i stymulowania mózgu w procesie przyswajania wiedzy, interwencji kryzysowej na terenie szkoły. W obszarze interwencji kryzysowej zajmuje się tematyką związaną z radzeniem sobie w żałobie, żalu po stracie, zachowań suicydalnych. Ponad dziesięć lat superwizuje pracę wychowawców ośrodków wychowawczych, współpracuje ze stowarzyszeniami pracującymi na rzecz rodziny i zastępczego rodzicielstwa.
Absolwentka wielu szkoleń doskonalących umiejętności pomocy i wsparcia psychologicznego prowadzonych przez specjalistów z Polskiego Instytutu Ericksonowskiego w Łodzi, Instytutu Gestalt w Krakowie, Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodka Synapsis w Warszawie. Po przeszkoleniu w zakresie terapii psychodynamicznej w Krakowskim Centrum Psychodynamicznym.
Anna Dzięgiel – nauczyciel-konsultant
Absolwentka filologii słowiańskiej i polskiej – na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Śląskiego. Dyplomowana nauczycielka języka polskiego z długoletnim doświadczeniem pracy w szkole.
Trenerka edukacji międzykulturowej i antydyskryminacyjnej; regionalna liderka programów Ośrodka Rozwoju Edukacji w Warszawie "Autobiografia spotkań międzykulturowych" oraz "Uczeń z doświadczeniem migracji w szkole". Współautorka "Przewodnika po polskim systemie edukacji dla uczniów i rodziców/opiekunów z doświadczeniem migracyjnym" w ramach projektu "Szkoła dostępna dla wszystkich" Instytutu Badań Edukacyjnych – Państwowego Instytutu Badawczego.
Ambasadorka Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN w Warszawie – promuje działalność edukacyjną Muzeum w środowisku edukacyjnym województwa śląskiego, organizując wspólne warsztaty i seminaria dla nauczycieli. Współpracuje także z Żydowskim Instytutem Historycznym w Warszawie, Żydowskim Muzeum Galicja oraz Fundacją TOLI na rzecz pogłębiania wiedzy o dziedzictwie polsko-żydowskim, kształtowania postawy szacunku wobec różnorodności i przeciwdziałania wszelkim formom ksenofobii.
Prowadzi szkolenia w obszarach: sytuacja dzieci z rodzin migracyjnych, metody nauczania języka polskiego jako obcego, przeciwdziałanie dyskryminacji i wykluczeniu oraz ocenianie kształtujące, współpraca z rodzicami, kompleksowe wspomaganie szkół (certyfikat Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji), budowanie sieci współpracy i wspierania między nauczycielami.
Anita Wieloch – nauczyciel-konsultant
Ukończone studia, studia podyplomowe i kursy kwalifikacyjne: pedagogika opiekuńczo-wychowawcza, oligofrenopedagogika, terapia pedagogiczna, edukacja polonistyczna. Nauczyciel, wychowawca, dyrektor szkoły specjalnej (1994 – 1999). Wieloletnie doświadczenie w zakresie pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Metodą Tomatisa, Metodą Dobrego Startu, Metodą Biofeedback. Socjoterapeutka CBT, absolwentka licznych kursów doskonalących pracę z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (w tym ze spektrum autyzmu) min.: rewalidacji indywidualnej, edukacji prozdrowotnej w szkole specjalnej, doradztwa zawodowego, ewaluacji jakości pracy szkoły. Autorka innowacji pedagogicznej dotyczącej pracy Metodą Tomatisa z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz Programu Trening Umiejętności Społecznych rozwijającego kompetencje społeczne u wysokofunkcjonujących dzieci ze spektrum autyzmu, w tym z Zespołem Aspergera. 30-letnie doświadczenie w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na różnych poziomach edukacyjnych (niepełnosprawność intelektualna, spektrum autyzmu, choroby psychiczne).
Prowadzi szkolenia dla nauczycieli wszystkich typów szkół i placówek psychologów, pedagogów, wychowawców z obszaru pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a szczególnie z niepełnosprawnością intelektualną, ze spektrum autyzmu, Zespołem Aspergera.