Zachowania samobójcze u dzieci i młodzieży – metody postępowania i sposoby pracy

Zapraszamy na warsztaty Zachowania samobójcze u dzieci i młodzieży – metody postępowania i sposoby pracy.

Przerażają nas. Sprawiają, że czujemy bezradność. Nie chcemy o nich słyszeć. Boimy się o nich rozmawiać. Wolelibyśmy ich nie dostrzegać. Zachowania samobójcze u dzieci i młodzieży. Co warto wiedzieć, aby właściwie na nie zareagować i móc wesprzeć młodą osobę, która ich doświadcza? Celem warsztatów jest :

  • poszerzenie wiedzy oraz zmniejszenie lęku przed rozmową o zachowaniach samobójczych dzieci i młodzieży;
  • wyczulenie na zachowania uczniów będące sygnałami ostrzegawczymi dla zachowań samobójczych i umiejętność oceny ryzyka suicydalnego;
  • poznanie zasad postępowania w przypadku zaistnienia różnych poziomów ryzyka suicydalnego;
  • umiejętność wykorzystania wybranych metod interwencyjnych i terapeutycznych do pracy z uczniem z grupy ryzyka.

Ramowy program:

  1. Charakterystyka i rozpowszechnienie zachowań samobójczych wśród dzieci i młodzieży.
  2. Przebieg procesu zachowań samobójczych.
  3. Czynniki ryzyka i ocena zagrożenia na podstawie informacji z rozmowy, obserwacji i narzędzi kwestionariuszowych (C-SSRS, SAD PERSONS, IS PATH WARM).
  4. Procedury postępowania w sytuacji różnych poziomów zagrożenia suicydalnego – podstawy prawne, wsparcie służb, konieczność konsultacji specjalistycznych.
  5. Współpraca z opiekunami w sytuacji kryzysu suicydalnego.
  6. Wybrane metody pracy terapeutycznej z uczniem z grupy ryzyka – tworzenie planu stabilizacji i bezpieczeństwa, wzmacnianie poczucia nadziei.

Czas trwania: 10 godz. dydaktycznych

Prowadzenie: Małgorzata Łuba

Termin: 12 i 13 maja 2021 r. w godz. 12:00 – 16:00

Miejsce: szkolenie online na platformie Zoom

 

Warunki uczestnictwa

Koszt udziału: 140 zł

Termin płatności: 11 maja 2021 r.

 

Małgorzata Łuba – psycholog, trener, certyfikowany suicydolog. W ramach własnej działalności "To Be" (2be.edu.pl) oraz we współpracy m.in. z Centrum CBT, Fundacją ETOH oraz placówkami doskonalenia nauczycieli i ośrodkami metodycznymi z całej Polski prowadzi szkolenia i konsultacje dla szkół, placówek oświatowych i różnych instytucji pomocowych, jak wspierać młode osoby z problemami emocjonalnymi i psychicznymi (w szczególności z zachowaniami autodestrukcyjnymi i autoagresywnymi, objawami depresyjnymi i lękowymi). Jest zaangażowana w realizację programu kompleksowego wsparcia dzieci i młodzieży, rodziców i nauczycieli w profilaktyce zdrowia psychicznego "Myślę Pozytywnie", prowadzonego przez Instytut Edukacji Pozytywnej na zlecenie MEN. Jest członkiem Polskiego Towarzystwa Suicydologicznego i aktywnie wspiera kampanię społeczną "Życie warte jest rozmowy", której celem jest pomaganie osobom w kryzysie psychicznym i zapobieganie samobójstwom. Bierze udział w pracach Zespołu Roboczego ds. prewencji samobójstw i depresji przy Radzie do spraw Zdrowia Publicznego w Ministerstwie Zdrowia. Prowadzi zajęcia dydaktyczne na Akademii Pedagogiki Specjalnej nt. interwencji w kryzysie samobójczym. Jest współautorką poradnika "Interwencje po śmierci samobójczej – o znaczeniu i potrzebie działań postwencyjnych w szkole" oraz monografii "Interwencja kryzysowa. Pomoc w kryzysach sytuacyjnych". Publikuje artykuły w "Remedium", "Świecie Problemów", "Głosie Pedagogicznym".

Opublikowano 8 kwietnia 2021
Zarchiwizowano 12 maja 2021
Wróć