Dlaczego czuję to, co czuję? O zdolności rozpoznawania, wyrażania, modulowania własnych emocji u dzieci i młodzieży
Informacja archiwalna
Zarchiwizowano 24 marca 2021
Zapraszamy Państwa serdecznie na II konferencję w ramach kampanii społecznej na rzecz wspierania zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży "Pomimo... Bądź"
Dlaczego czuję to, co czuję?
O zdolności rozpoznawania, wyrażania, modulowania własnych emocji u dzieci i młodzieży
w dniu 24 marca 2021 r.
Konferencja będzie poświęcona jednemu z filarów zdrowia psychicznego jakim jest wyrażanie, rozpoznawanie i radzenie sobie z emocjami.
Kampania jest przedsięwzięciem pod honorowym patronatem Jakuba Chełstowskiego, Marszałka Województwa Śląskiego oraz Profesor Małgorzaty Janas-Kozik, ordynatora Oddziału Klinicznego Psychiatrii i Psychoterapii Wieku Rozwojowego Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach.
Celem konferencji jest przybliżenie specyfiki najczęściej występujących zaburzeń emocjonalnych u dzieci i młodzieży oraz sposobów organizacji postępowania terapeutycznego i wsparcia w procesie radzenia sobie z trudnościami w obszarze emocji.
Program konferencji:
Godzina | Temat wystąpienia |
10:00 – 10:15 | Uroczyste otwarcie konferencji Bożena Bucka, Dyrektor ROM-E "Metis" w Katowicach |
10:15 – 11:00 | Zaburzenia emocjonalne u dzieci i młodzieży prof. dr hab. n. med. Małgorzata Janas-Kozik – ordynator Oddziału Klinicznego Psychiatrii i Psychoterapii Wieku Rozwojowego SUM w Katowicach |
11:00 – 11:45 | Czy emocje mają wartość, czyli o emocjach wygodnych i niewygodnych Danuta Hryniewicz – psycholog, pedagog |
11:45 – 12:00 | Przerwa |
12:00 – 12:45 | Jak radzić sobie, gdy jest nam trudno. Kilka refleksji o stresie i sposobach radzenia sobie z nim Wioleta Baraniak – psycholog, konsultant ROM-E "Metis" w Katowicach |
12:45 – 13:00 | Zakończenie konferencji |
Miejsce: konferencja online na platformie Clickmeeting
Liczba godzin: 4
Prowadzenie: Mirosława Bochner
Warunki uczestnictwa
Udział w konferencji / seminarium jest nieodpłatny.
Szkolenie zakończone.
Dodatkowych informacji udziela koordynator:
Mirosława Bochner
e-mail:
O prowadzących:
Danuta Hryniewicz – psycholog, pedagog, większość życia zawodowego pracuje z z dziećmi i młodzieżą z problemami w funkcjonowaniu psychospołecznym oraz ich otoczeniem (rodziny, nauczyciele, pracownicy socjalni...). Autorka i realizatorka warsztatów i szkoleń dla rodziców, rodziców zastępczych, pracowników resortu pomocy społecznej, nauczycieli, lekarzy i pracowników instytucji i organizacji pozarządowych pracujących z dziećmi i rodzinami, wieloletni dyrektor PPP w Raciborzu. Jest autorką i realizatorką programów pracy z dziećmi z rodzin dysfunkcyjnych na obozach terapeutycznych. Była członkiem Zespołu Konsultacyjnego przy MENiS ds. profilaktyki i pomocy psychologicznej, jako ekspert prowadziła doradztwo dla OPS województwa śląskiego z zakresu sytuacji kryzysowych w rodzinie.
prof. dr hab. n. med. Małgorzata Janas-Kozik – kierownik Oddziału Klinicznego Psychiatrii i Psychoterapii Wieku Rozwojowego Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach, Centrum Pediatrii im. Jana Pawła II w Sosnowcu, pełnomocnik ministra zdrowia ds. reformy psychiatrii dzieci i młodzieży.
Wioleta Baraniak – nauczyciel-konsultant
Psychologia – UŚ, Coaching – efektywne wsparcie nowoczesnego zarządzania w oświacie w Śląskiej Wyższej Szkole Zarządzania im. Gen J. Ziętka w Katowicach (studia podyplomowe), absolwentka 2-letniego programu edukacji psychologicznej w zakresie psychoterapii Gestalt w Instytucie Terapii Gestalt w Krakowie i 4-letniego studium doskonalącego dla psychologów "Podstawy psychoterapii", prowadzonego przez specjalistów z Instytutu Terapii Gestalt z Krakowa, Instytutu Ericksonowskiego z Łodzi i Laboratorium Psychoedukacji z Warszawy. Ukończyła pełen cykl szkoleń z zakresu interwencji kryzysowej w Stowarzyszeniu Interwencji i Pomocy Psychologicznej "Vivos Voco" w Krakowie.
Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w pracy terapeutycznej i pomocy psychologicznej, psychoedukacji, interwencji kryzysowej, w tym 15-letnie doświadczenie w pracy interwencyjnej w pomocy telefonicznej ("Telefon zaufania").
Zajmuje się zagadnieniami profilaktyki zachowań agresywnych, dyscypliną w szkole, wykorzystaniem humoru i coachingu w pracy wychowawczej, a także zagadnieniem tzw. "społeczności pokoju nauczycielskiego", czyli uwarunkowaniami efektywnej współpracy grona pedagogicznego. W związku z doświadczeniem w pomocy psychologicznej i dyżuranta w TZ zajmuje się również problematyką rozwodu i psychologicznej utraty i ich wpływem na funkcjonowaniem dzieci i młodzieży . Specjalizuje się w interwencji kryzysowej w wypadku śmierci samobójczej (postwencja) i zagrożeniu samobójstwem, jak również w zagadnieniu żałoby. Prowadzi treningi rozwoju osobistego, trening antystresowy, trening umiejętności wychowawczych. Ostatnim jej zainteresowaniem zawodowym jest psychologia zdrowego odżywiania.
