Forum nauczycieli wychowania przedszkolnego
Informacja archiwalna
Zarchiwizowano 29 marca 2019
Serdecznie zapraszamy nauczycieli, wychowawców, pedagogów i psychologów pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym na:
29 – 30 marca 2019 r. do naszej filii w Bytomiu przy ul. Chorzowskiej 22.
Plan konferencji:
29 marca 2019 r. (piątek) | |
12:00 – 12:45 | Rejestracja uczestników |
12:45 – 13:00 | Uroczyste otwarcie konferencji |
Część wykładowa | |
13:00 – 13:45 | Wykład inauguracyjny Typowe zaburzenia neurorozwojowe i emocjonalne okresu przedszkolnego Małgorzata Mróz-Idasiak – specjalista psychiatrii dorosłych oraz dzieci i młodzieży, Zakład Pielęgnacyjno-Opiekuńczy Psychiatryczny dla Dzieci i Młodzieży |
13:45 – 14:30 | Skuteczne sposoby reagowania na trudne zachowania dzieci Jadwiga Wyląg – psycholog-psychoterapeuta, Pracownia Rozwoju Osobistego w Tarnowskich Górach |
14:30 – 15:15 | "Pogubione" zmysły. Czy istnieje idealna integracja sensoryczna? Gabriela Niemiec – nauczyciel-konsultant, ROM-E Metis w Katowicach |
15:15 – 15:30 | Podsumowanie części wykładowej i zaproszenie do udziału w warsztatach |
15:30 – 16:00 | Przerwa kawowa |
Część warsztatowa | |
16:00 – 18:30 |
|
30 marca 2019 r. (sobota) | |
10:00 – 13:00 |
|
Warunki uczestnictwa
Koszt udziału: 40 zł
Termin płatności: 22 marca 2019 r.
Szkolenie zakończone.
Koordynatorzy konferencji:
Katarzyna Jaworska –
Sabina Műller –
tel.: 32 209 53 12 lub 14 wew. 102
O prowadzących:
lek. med. Małgorzata Mróz-Idasiak
Specjalista psychiatrii dorosłych oraz dzieci i młodzieży. Pracowała w Szpitalu Psychiatrycznym w Toszku, w Oddziale Psychiatrii dla Dorosłych oraz w Oddziale Psychiatrii Sądowej dla Nieletnich. Obecnie pracuje w Zakładzie Pielęgnacyjno-Opiekuńczym Psychiatrycznym dla Dzieci i Młodzieży oraz prowadzi swoją Praktykę Lekarską. Biegły sądowy.
Jadwiga Wyląg
Psycholog, psychoterapeuta humanistyczny. Od lat zaangażowana w pracę terapeutyczną i rozwojową w formie prowadzenia psychoterapii indywidualnej, rodzinnej, zajęć grupowych psychoprofilaktycznych i rozwojowych. Prywatnie żona, mama dwóch chłopców, zainteresowana ekologią, zdrowym stylem życia. Kocha przyrodę i podróże.
Agnieszka Szajnowska
Fizjoterapeuta (AWF Katowice), wieloletni nauczyciel praktycznej nauki zawodu w szkole policealnej na kierunku technik masażysta, nauczyciel wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, surdopedagog i terapeuta integracji sensorycznej (studia podyplomowe). Swoje zamiłowanie – sport, włącza we wszelkie działania dotyczące pracy z dziećmi i młodzieżą. Instruktor fitness i Nordic Walking.
Martyna Cembrzyńska
Psycholog, pedagog specjalny – oligofrenopedagog. Specjalista terapii dzieci i młodzieży. Zajmuje się rewalidacją i wczesnym wspomaganiem rozwoju dzieci niepełnosprawnych. Prowadzi szeroko rozumianą pomoc psychologiczno-pedagogiczną, terapię psychologiczną, psychoedukację i wsparcie rodziny.

Gabriela Niemiec – nauczyciel-konsultant
Nauczyciel dyplomowany; wykładowca; szkoleniowiec; trener; praktyk; specjalność: wychowanie przedszkolne, edukacja wczesnoszkolna, pedagogika opiekuńczo-wychowawcza, oligofrenopedagogika, zarządzanie. Posiadam wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi. Zajmuję się zagadnieniami kształcenia i wychowania małego dziecka od wielu lat. Prowadzę zajęcia ze studentami pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej, przyszłej kadry nauczycielskiej od 27 lat oraz szkolę nauczycieli w tej dziedzinie od lat 10. Służę swoim doświadczeniem, radą i pomocą oraz propozycjami rozwiązań, które z powodzeniem można wykorzystać na zajęciach w swojej placówce. Swoją pracę w edukacji traktuję jako własną pasję.
Anna Czerwiec-Banek – nauczyciel-konsultant
Wydział Pedagogiczno-Artystyczny (UŚ, Cieszyn), terapia pedagogiczna z arteterapią – Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi (studia podyplomowe). Posiada uprawnienia egzaminatora OKE w zawodzie terapeuta zajęciowy. Nauczyciel dyplomowany. Posiada doświadczenie w pracy z dziećmi (na różnych poziomach edukacyjnych), młodzieżą (nauczyciel terapii zajęciowej w medycznej szkole policealnej) i osobami dorosłymi. Przez kilka lat współpracowała z redakcjami czasopism wspomagających proces edukacyjny (tworzenie tekstów dyktand, krzyżówek, zagadek, gier planszowych etc.) oraz redakcjami kilku czasopism ogólnopolskich, (rysunki satyryczne). Autorka licznych tekstów utworów wykonywanych przez historyczno-patriotyczny zespół FORTECA.
Prowadzi zajęcia z zakresu różnorodnych technik plastycznych, rękodzielniczych, terapii zajęciowej i arteterapii (także na studiach podyplomowych).

Katarzyna Jaworska – nauczyciel-konsultant
Psycholog, konsultant, szkoleniowiec. Nauczyciel dyplomowany. Absolwentka studiów podyplomowych z zakresu psychodietetyki, 4-letniego Studium doskonalącego dla psychologów "Podstawy psychoterapii", szkoleń z tematyki pomocy psychologicznej i psychoterapii, pomocy w sytuacji kryzysu oraz wzmacniania zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, prowadzonych przez specjalistów z ośrodków terapeutycznych w kraju, takich jak: Instytut Terapii Gestalt z Krakowa, Ośrodek Interwencji Kryzysowej w Krakowie, Instytut Ericksonowski z Łodzi, Laboratorium Psychoedukacji z Warszawy, uczelnie w kraju i specjalistów z zagranicy.
Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy zawodowej z dziećmi wieku przedszkolnym, młodzieżą i rodzicami w zakresie poradnictwa, konsultacji i psychoterapii. Od wielu lat obszarem jej pracy szkoleniowej są zagadnienia związane z profilaktyką zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, identyfikowaniem u nich zagrożeń i kryzysów, minimalizowaniem objawów utrudniających ich życie szkolne, szukaniem obszarów siły, mocy i skutecznych metod radzenia sobie ze stresem. W obszarze interwencji kryzysowej zajmuje się tematyką związaną ze stresem pourazowym oraz zachowaniami autoagresywnymi u dzieci i młodzieży. Od około 20 lat wspiera nauczycieli i wychowawców szkół sanatoryjnych i przyszpitalnych organizując dla nich wyjazdowe konferencje i szkolenia z zakresu pracy z dzieckiem chorym i czasowo odizolowanym od rodziców. Ponadto wspiera nauczycieli w zakresie profilaktyki syndromu wypalenia zawodowego.

Katarzyna Drzewiecka-Tymkiewicz – nauczyciel-konsultant
Katarzyna Drzewiecka-Tymkiewicz – psycholog, terapeuta pedagogiczny, doradca zawodowy, z wieloletnim doświadczeniem w pracy w gimnazjum, przedszkolach i poradni psychologiczno-pedagogicznej, mediator. Wieloletni członek Rady Pedagogów i Psychologów Katowic, współautorka i realizatorka programów edukacyjno-profilaktycznych realizowanych w Katowicach.
Przez kilkanaście lat szkoliła młodzieżowych liderów i wykorzystywała pomysły uczniów na szkolną profilaktykę. Chętnie dzieli się swoim się doświadczeniem i rozwiązaniami z praktyki szkolnej. Prowadzi szkolenia z zakresu doskonalenia umiejętności wychowawczych, kształtowania postaw, diagnozowania i wykorzystania potencjału uczniów, wspierania uczniów w rozwoju, mediacji szkolnych i rówieśniczych oraz aktywizowania społecznego i zawodowego uczniów.

Ewa Kustwan-Mróz – kierownik, nauczyciel-konsultant
Psychologia – UŚ, Studium Specjalne Socjoterapii (kurs), Andragogika (szkolenie), Coaching – efektywne wsparcie nowoczesnego zarządzania w oświacie w Śląskiej Wyższej Szkole Zarządzania im. Gen J. Ziętka w Katowicach (studia podyplomowe). Psycholog z ponad 20-letnim stażem m.in. w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Kierownik Pracowni Wychowania w ROM-E "Metis" w Katowicach.
Prowadzi szkolenia dla psychologów, nauczycieli, pedagogów, wychowawców z obszaru edukacji seksualnej, interwencji kryzysowej, pomocy psychologicznej, pracy z uczniem zdolnym.

Joanna Szeligowska – nauczyciel-konsultant
Ukończyła anglistykę na Uniwersytecie Śląskim i studia podyplomowe będące wspólnym projektem Wyższej Szkoły Lingwistycznej w Częstochowie i National University of Ireland, Galway. Nauczyciel dyplomowany.
Wcześniej związana z Kolegium Nauczycielskim w Bytomiu, obecnie pracuje w Uniwersyteckim I Liceum Ogólnokształcącym im. Juliusza Słowackiego w Chorzowie. W ROM-E "Metis" zajmuje się przygotowaniem kandydatów do egzaminu nadającego kwalifikacje do nauczania j. angielskiego w placówkach przedszkolnych i szkołach podstawowych i występuje w roli tłumacza podczas konferencji z zagranicznymi gośćmi.
Zafascynowana kulturą anglosaską, z pasją uczy angielskiego, wierząc, podobnie jak Nelson Mandela, że: "Jeśli przemówisz do człowieka w jego języku, przemówisz do jego serca". Jej miejscem na Ziemi jest Londyn, do którego stara się wracać jak najczęściej.
Z miłości do książek i ludzi wymyśliła i współprowadzi kampanię społeczną "czytajMY".
Iwona Bogatko – nauczyciel-konsultant
Wychowanie plastyczne, specjalizacja: rzeźba – Wyższa Szkoła Pedagogiczna, Sztuka (studia podyplomowe). Ceramika i wzbogacone techniki plastyczne to jej pasja. Doświadczony nauczyciel, wykładowca. Posiada wieloletnie doświadczenie pedagogiczne. Prowadziła zajęcia plastyczne z dziećmi w wieku przedszkolnym, na poziomie szkoły podstawowej, liceum oraz zajęcia ze studentami dotyczące nie tylko różnych dziedzin sztuki (rysunek, rzeźba, ceramika) i samej historii sztuki, ale również te, które związane są ściśle z metodyką nauczania plastyki na poziomie szkoły podstawowej i gimnazjum.
Obszar, w którym się specjalizuje, to metodyka nauczania plastyki (porady i ćwiczenia praktyczne), stosowanie ciekawych technik plastycznych w pracy z dziećmi i młodzieżą.
Sabina Müller – nauczyciel-konsultant
Pedagog – Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza (UŚ); logopeda – Logopedia i glottodydaktyka z terapią pedagogiczną (studia podyplomowe, UŚ); oligofrenopedagog – kurs kwalifikacyjny (ROM-E Metis); Organizacja i zarządzanie oświatą – kurs kwalifikacyjny (WOM Katowice).
Wieloletnie doświadczenie pracy w poradni psychologiczno-pedagogicznej (pedagog, dyrektor) i szkołach ogólnodostępnych (wychowawca świetlicy, pedagog szkolny). Czynny ekspert wchodzący w skład komisji egzaminacyjnych i kwalifikacyjnych dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień zawodowy. Wieloletni członek zespołu interdyscyplinarnego ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie.