MOTYW + AKCJA = Gram i się uczę
Informacja archiwalna
Zarchiwizowano 7 marca 2018
Kto z nas, nauczycieli, nie marzy o takiej oto sytuacji: uczniowie są aktywni na lekcji, dobrze współpracują z sobą i nauczycielem, odrabiają zadania domowe, na sprawdzianach uzyskują wysokie wyniki, chcą poszerzać swoją wiedzę ... Rzeczywistość szkolna nierzadko odbiega od opisanego stanu, prawda? Uczniowie są zdecydowanie bardziej zainteresowani swoim smartfonem niż tematem lekcji, niechętnie pracują na lekcji, a osiągane wyniki często nie satysfakcjonują ani uczniów ani nauczycieli. Ci pierwsi zapytani o to co chcieliby robić zwykle odpowiadają "grać/bawić się".
W książce pt. "Wolne dzieci" jej autor, Peter Gray, napisał: Zabawa jest biologicznie zaprogramowanym i ewolucyjnie utrwalonym mechanizmem, który służy zdobywaniu wiedzy i umiejętności. Zapewne nikt nie kwestionuje roli zabawy w rozwoju małych dzieci. Nie martwi nas także fakt, że przedszkolaki prawie cały czas spędzony w przedszkolu poświęcają na zabawę. A potem dzieci idą do szkoły i dowiadują się, że teraz już nie mogą się bawić, bo muszą się uczyć. Im starszy uczeń, tym rzadziej ma okazję do uczenia się poprzez zabawę. Czy słusznie? Z pewnością nie!
Zabawa jest fundamentem ludzkiego rozwoju, zwłaszcza w dzieciństwie, dlaczego więc nie wykorzystać jej potencjału w realizacji podstawy programowej z poszczególnych przedmiotów?
Uczniowie uczący się poprzez zabawę są:
- bardziej twórczy (Podstawa programowa – kompetencje: kreatywność, innowacyjność, przedsiębiorczość),
- mają lepsze relacje z ludźmi (Podstawa programowa – kompetencje: komunikowanie się, praca w zespole, kreatywne rozwiązywanie problemów),
- łatwiej realizują swoje marzenia (Podstawa programowa – kompetencje: planowanie, odpowiedzialność),
- są szczęśliwsi! (Podstawa programowa – kompetencje: wszechstronny rozwój osobowy).
Zapraszamy nauczycieli klas IV - VIII szkoły podstawowej oraz szkół ponadpodstawowych do udziału w zgamifikowanym cyklu warsztatów pt. MOTYW + AKCJA = Gram i się uczę, w czasie których podejmiemy tematykę motywowania i motywacji, a jednocześnie w praktyczny sposób przedstawimy zasady gamifikacji zajęć.
Do pobrania: Wprowadzenie do zgrywalizownych warsztatów.
Gamifikacja (syn. grywalizacja) to zastosowanie rozwiązań znanych z gier (np. RPG) w sytuacjach, które nie mają z grami nic wspólnego (np. realizacja poszczególnych działów nauczania przedmiotowego). Zastosowanie grywalizacji polega na takim przemodelowaniu sposobu realizacji określonej partii materiału (działu, kursu), by w swej strukturze przypominał grę (fabuła, kolejne poziomy wtajemniczenia, zdobywane skarby/nagrody/punkty itd.).
Terminy spotkań: 7 marca, 25 kwietnia, 22 maja oraz 13 czerwca 2018 r. w godz. 14:00 – 18:00
Miejsce spotkań: Regionalny Ośrodek Metodyczno-Edukacyjny Metis w Katowicach, ul. Drozdów 21 i 17
Koszt: 80 zł od osoby – istnieje możliwość płatności w kasie, w dniu szkolenia.
Uwaga! Wszystkie 4 spotkania stanowią jedną tematyczną całość!
Warunki uczestnictwa
Koszt udziału: 80 zł
Termin płatności: 6 marca 2018 r.
Szkolenie zakończone.
Dodatkowych informacji udzielają koordynatorzy:
Grażyna Skirmuntt, Sonia Gogulla
tel.: 32 209 53 12 lub 14 wew. 112
e-mail: /