Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie
Grupa
12D/14

 

Dziecko/uczeń ze specyficznymi trudnościami w rozwoju i nauce

 

Informacja dla przedszkolnych i szkolnych koordynatorów promocji zdrowia, członków przedszkolnego/szkolnego zespołu ds. promocji zdrowia oraz zainteresowanych nauczycieli pracujących w przedszkolu i szkole promującej zdrowie.

 

W bieżącym roku szkolnym zaplanowaliśmy dla Państwa cztery spotkania seminaryjno-warsztatowe odbywające się w ramach cyklu Dziecko/uczeń ze specyficznymi trudnościami w rozwoju i nauce.

 

1. Cele:

  • zapoznanie nauczycieli z najnowszą wiedzą na temat specyficznych trudności w rozwoju i uczeniu się – dysleksja, przyczyny, objawy, klasyfikacje;
  • zapoznanie nauczycieli z metodami i narzędziami diagnozy dysleksji w przedszkolu i szkole;
  • analiza przepisów prawnych regulujących kształcenie i ocenianie uczniów z dysleksją;
  • analiza przepisów prawnych regulujących udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom ze specyficznymi trudnościami w nauce;
  • doskonalenie umiejętności pracy z dzieckiem/uczniem z dysleksją na obowiązkowych i dodatkowych zajęciach;
  • zapoznanie nauczycieli z zasadami dostosowania wymagań edukacyjnych wobec UCZNIÓW.

2. Planowane efekty:

  • nauczyciele posiadają wiedzę o specyficznych trudnościach w rozwoju i nauce;
  • nauczyciele potrafią rozpoznać ryzyko dysleksji oraz dysleksję u dzieci i uczniów;
  • nauczyciele znają przepisy prawne dotyczące kształcenia, oceniania i dostosowania wymagań edukacyjnych wobec uczniów z dysleksją;
  • nabycie umiejętności pracy z uczniem z dysleksją oraz dostosowania wymagań edukacyjnych do ich możliwości i potrzeb;
  • nauczyciele udzielają pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom z dysleksją na obowiązkowych i dodatkowych zajęciach.

3. Tematyka:

  • dysleksja – definicja, kryteria diagnostyczne przyczyny i przejawy dysleksji u dzieci oraz uczniów Kryteria diagnostyczne dysleksji, analiza przepisów prawnych regulujących pomoc i opiekę oraz zasady oceniania uczniów z dysleksją;
  • analiza przepisów prawnych regulujących kształcenie i ocenianie dzieci/uczniów ze specyficznymi trudnościami w rozwoju i nauce;
  • analiza przepisów prawnych regulujących udzielanie tym dzieciom i uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
  • diagnoza ryzyka dysleksji w przedszkolu, edukacji wczesnoszkolnej oraz dysleksji w szkole;
  • diagnoza dysleksji w poradni psychologiczno-pedagogicznej;
  • analiza opinii, opracowanie programu pracy z dzieckiem/uczniem. Wypracowanie zasad dostosowania wymagań edukacyjnych do możliwości i potrzeb uczniów z dysleksją;
  • praca z dzieckiem z ryzyka dysleksji w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej;
  • praca z uczniem z dysleksją na lekcji;
  • udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
  • ocenianie wewnątrzszkolne i zewnętrzne uczniów z dysleksją;
  • współpraca z rodzicami dziecka dyslektycznego.

4. Nauczyciel po kursie będzie:

  • wiedział co to jest i jak się przejawia ryzyko dysleksji u dzieci przedszkolnych i uczniów edukacji wczesnoszkolnej;
  • wiedział co to jest dysleksja i jak się przejawia w funkcjonowaniu uczniów;
  • potrafił rozpoznać specyficzne trudności w rozwoju i uczeniu się dzieci/uczniów;
  • znał przepisy prawne regulujące pracę i pomoc dla uczniów z dysleksją;
  • adekwatnie do potrzeb dostosowywał wymagania edukacyjne wobec uczniów z dysleksją na podstawie opinii.

 

Miejsce zajęć:

Kolegium Nauczycielskie w Bytomiu
41-902 Bytom, ul. Chorzowska 22
tel. 32 787 37 01
www.kolegiumbytom.pl

Dojazd: http://goo.gl/maps/RMiPQ
Dojazd tramwajem: z Katowic linia 6 i 19 w kierunku Bytomia. Należy wysiąść na przystanku: Bytom Park Mickiewicza.

Czas trwania: 15:00 – 18:00

Prowadzący: Małgorzata Spendel – ROM-E Metis w Katowicach

 

Szczegółowy opis zajęć

Spotkanie 1

Termin: 19 listopada 2013 r. (wtorek)

Spotkanie 2

Termin: 14 stycznia 2014 r. (wtorek)

Spotkanie 3

Termin: 11 marca 2014 r. (wtorek)

Spotkanie 4

Termin: 29 kwietnia 2014 r. (wtorek)

Spotkanie 5

Termin: 3 czerwca 2014 r. (wtorek)

 

Koszt udziału w całości szkolenia wynosi 100 zł (słownie: sto złotych) od uczestnika.

 

Sposób płatności

Z powodu zmian w Ustawie o finansach publicznych jesteśmy zmuszeni do podzielenia kosztów udziału w zajęciach na dwie równe raty.
Pierwszą ratę w wysokości 50 zł (słownie: pięćdziesiąt złotych) należy wpłacić do dnia 31 grudnia 2013 r.
Drugą ratę w wysokości 50 zł (słownie: pięćdziesiąt złotych) należy wpłacić po 1 stycznia 2014 r. do dnia 31 stycznia 2014 r.
Niestety nie ma możliwości jednorazowego uiszczenia pełnej opłaty za całe szkolenie.

 

Jeżeli przed dokonaniem przelewu potrzebują Państwo faktury prosimy o kontakt z kasą Ośrodka (Pani Mariola Majzner – kasjer), tel. 32 209 53 12 lub 14 wew. 118, e-mail: ).

 

Prosimy o dokonywanie wpłat ww. kwot na konto:

ING Bank Śląski S.A. 94 1050 1214 1000 0090 7749 6066
Na formularzu wpłaty – w polu wpłata tytułem – należy wpisać: 12D/14.

W przypadku wpłat dokonywanych przez szkołę/placówkę prosimy w treści przelewu podać nazwę, adres i NIP instytucji oraz imiona i nazwiska uczestników, za których została dokonana opłata.

W przypadku zajęć odbywających się poza Ośrodkiem istnieje możliwość dokonania wpłaty osobiście przed zajęciami. Wpłaty będą przyjmowane przez przedstawicieli Ośrodka. W takim przypadku wystawimy Państwu potwierdzenie wpłaty, a fakturę prześlemy pocztą.

Jeżeli planują Państwo dokonanie wpłaty osobiście prosimy o wcześniejsze wypełnienie i zabranie ze sobą załącznika Dane do faktury – kliknij tutaj, aby pobrać.

 

 

Przejdź do rejestracji online...

 

System rejestracji online automatycznie prześle Pani/Panu potwierdzenie otrzymania zgłoszenia pod adres e-mail podany w wypełnionym formularzu zgłoszeniowym. Jest to równoznaczne z zakwalifikowaniem Pani/Pana do udziału w cyklu szkoleniowym. Proszę przyjechać na pierwsze (i następne zajęcia) zgodnie z harmonogramem spotkań podanym w opisie.

 

Ważne!
Prosimy Państwa o dokładne wypełnienie formularza zgłoszeniowego oraz druku wpłaty/przelewu bankowego. Faktury, które Państwu wystawimy będą zawierały wyłącznie dane nabywcy (imię, nazwisko lub nazwa szkoły/placówki, adres oraz NIP) znajdujące się na dokumencie wpłaty/przelewu, który od Państwa otrzymamy.

Opublikowano 9 września 2013
Zmieniono 28 lutego 2014
Zarchiwizowano 30 czerwca 2014
Wróć