Europejski Rok Edukacji Obywatelskiej

Europejski Rok Edukacji Obywatelskiej

EREO 2005 «  
Podsumowanie EREO «  
EREO w szkołach - ankiety «  
EREO w szkołach - wydarzenia «  
Przydatne linki «  

Europejski Rok Edukacji Obywatelskiej w Szkole Podstawowej nr 31 w Katowicach

CELE:

  • wspieranie aktywnego obywatelstwa i demokracji,
  • angażowanie uczniów w sprawy szkoły (np. demokratyczne wybory przewodniczących klas, szkoły),
  • umożliwienie uczniom uzyskania podstawowej wiedzy na temat polityki, kształtowanie wartości i postaw koniecznych do realizacji koncepcji odpowiedzialnego obywatelstwa,
  • edukacja w dziedzinie praw człowieka, zapobiegania dyskryminacji, poszanowania prawa.

FORMY REALIZACJI EREO:

  • główne założenia i cele EREO zostały zamieszczone w Programie Wychowawczym szkoły i będą realizowane podczas lekcji wychowawczych przez wychowawców klas,
  • edukacja obywatelska jest wprowadzona jako ścieżka międzyprzedmiotowa, tematy związane z treściami obywatelskimi będą pojawiać się przede wszystkim na lekcjach historii, ale też na lekcjach języka polskiego, przyrody i innych przedmiotów,
  • nauczyciele i wychowawcy będą organizować dyskusje i debaty z uczniami (np. na temat bezpieczeństwa uczniów lub globalizacji), będą też budzić zainteresowanie uczniów wydarzeniami politycznym (np. wybory parlamentarne, prezydenckie).

ZADANIA ZREALIZOWANE DO 15.10.2005:

  • demokratyczne wybory samorządów klasowych i szkolnych,
  • zapoznanie uczniów podczas lekcji wychowawczych z podstawowymi terminami dotyczącymi edukacji obywatelskiej (np. obywatel, społeczeństwo),
  • Zorganizowanie debat w klasach szóstych odnośnie obecnej sytuacji politycznej w Polsce: wybory parlamentarne i prezydenckie.

ZADANIA REALIZOWANE:

  • poruszanie podczas lekcji historii tematów związanych z treściami obywatelskimi: państwo, sejm, wolne wybory,
  • poruszanie podczas lekcji wychowawczych tematów dotyczących polityki, terminologii związanej z edukacją obywatelską, globalizacją
  • budzenie postawy patriotycznej i świadomego obywatelstwa.

ZADANIA DO ZREALIZOWANIA:

  • kontynuacja rozpoczętych zadań,
  • edukacja w dziedzinie praw człowieka, zapobiegania dyskryminacji, poszanowanie prawa.
Wróć