Studium udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej... - 1SD/8
Informacja archiwalna
Zarchiwizowano 5 marca 2012
Model pracy z dzieckiem/ uczniem upośledzonym umysłowo – 1SD/8
- Podstawowe informacje: klasyfikacja, etiologia i funkcjonowanie dziecka z upośledzeniem umysłowym. Co to znaczy "dobra diagnoza"?
- Uczeń z upośledzeniem umysłowym podmiot czy przedmiot systemów? Szanse rozwoju i możliwe zagrożenia. Pytania o kryzysy rozwojowe, kamienie milowe i deprywację potrzeb dziecka.
- Praca dydaktyczna z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną. Uczeń w świecie wiedzy i (nadmiaru) informacji. Jak mówić, by zostać zrozumianym? Jakich odpowiedzi żądać, jakich się spodziewać? Jak motywować do pracy? Jak niwelować zachowania stereotypowe?
- Praca psychologiczna z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną. Rozwój moralny i emocjonalny. Czy niższy iloraz inteligencji determinuje "bycie wiecznym dzieckiem"? Jak rozmawiać o uczuciach?
- Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w klasie (ławce) szkolnej: wychowanie wszystkich ku wspólnej przyszłości. Jak wytłumaczyć dzieciom zasadę: "każdy inny, wszyscy równi" skoro ON, nawet nie dostaje dwój? Czy należy rozmawiać o niepełnosprawności? Gry i zabawy na integrację grupy.
- Możliwości i zadania szkoły w procesie wspierania rodziców dzieci z niepełnosprawnością. Style przywiązania dziecka a typy postaw rodziców wobec wychowania dziecka.
- Pedagog, nauczyciel, lekarz, psycholog, terapeuta? Pytanie o tożsamość zawodową w kontekście interdyscyplinarnych zadań. Jak wspierać, żeby nie zwariować? Prewencja wypalenia zawodowego.
Prowadzący: Katarzyna Szarawara
Zmiana miejsca szkolenia!
Szkolenia będą się odbywały w Katowicach przy ulicy Krasińskiego 21 w Ośrodku "Po Moc" (zobacz plan dojazdu...).
Terminy spotkań: 20, 27 lutego i 5 marca 2012 r. w godz. 14:00 – 18:00
Koszt udziału: 55 zł
Termin ostateczny wpłaty: 6 lutego 2012 r.
Studium pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu, szkole i placówce – spis modułów
Opublikowano 7 września 2011
Zmieniono 31 stycznia 2012
Zarchiwizowano 5 marca 2012