Małe dziecko z autyzmem - kompleksowa diagnoza, pomoc i wsparcie
Informacja archiwalna
Zarchiwizowano 24 kwietnia 2019
Szanowni Państwo
w dniu 24 kwietnia 2019 r. w godz. 9:00 – 15:00 organizujemy konferencję metodyczną poświęconą wczesnemu wspomaganiu rozwoju dzieci nt:
Małe dziecko z autyzmem – kompleksowa diagnoza, pomoc i wsparcie
Głównym celem konferencji jest przedstawienie kompleksowych rozwiązań w diagnostyce i opiece nad małym dzieckiem niepełnosprawnym.
Uczestnicy konferencji zapoznani zostaną z najnowszą wiedzą naukową i działaniami praktycznymi związanymi z diagnostyką i usprawnianiem małych dzieci z autyzmem oraz wspieraniem ich rodzin.
Adresujemy ją do nauczycieli przedszkoli, szkół i placówek oświatowych prowadzących wczesne wspomaganie rozwoju dziecka oraz przedstawicieli instytucji pracujących z małym dzieckiem i/lub prowadzących wczesną interwencję dzieci. Zapraszamy również koordynatorów zespołów wczesnego wspomagania rozwoju dzieci oraz koordynatorów i specjalistów wiodących ośrodków koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczych.
Na konferencję zapraszamy Państwa do naszej filii w Bytomiu przy ul. Chorzowskiej 22.
8:30 – 9:00 | Czynne będzie biuro konferencji |
9:00 – 9:15 | Otwarcie konferencji |
9:15 – 10:15 | Czy na diagnozę jest za wcześnie? wykład, dr Sylwia Wrona UŚ |
10:15 – 11:15 | Routine Based model w pracy z rodzicami – jako przykład dobrych praktyk wykład, Natalia Józefacka, Przedszkole Terapeutyczne Słoneczna Kraina |
11:15 – 11:45 | Organizacja wczesnego wspomagania rozwoju dziecka – podstawy prawne oraz raport z kontroli NIK wykład, Małgorzata Spendel, nauczyciel-konsultant, Pracownia Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej, ROM-E Metis w Katowicach |
11:45 – 12:15 | Przerwa kawa, herbata |
12:15 – 13:15 | Słoneczna Kraina – razem na rzecz dziecka – systemowy model oddziaływań terapeutycznych wykład, Lucyna Legierska, Przedszkole Terapeutyczne Słoneczna Kraina |
13:15 – 14:45 | Organizacja wczesnego wspomagania rozwoju małego dziecka niepełnosprawnego – przykłady dobrych praktyk wystąpienia przedstawicieli: zespołów ds. wwr oraz ośrodków wiodących |
14:45 – 15:00 | Podsumowanie i zakończenie konferencji |
Warunki uczestnictwa
Koszt udziału: 30 zł
Termin płatności: 10 kwietnia 2019 r.
Szkolenie zakończone.
Potwierdzenia uczestnictwa otrzymają Państwo podczas rejestracji w recepcji konferencji w dniu 24 kwietnia 2019 r.
Serdecznie zapraszamy
Dodatkowych informacji udzielają koordynatorzy konferencji:
Małgorzata Spendel:
oraz
Anita Wieloch:
Informacja o wykładowcach
Routine Based Model w pracy z rodzicami – jako przykład dobrych praktyk
Natalia Józefacka – psycholog dziecięcy, członek międzynarodowej grupy badaczy RAM Group, doktorantka Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, w trakcie Specjalizacji Klinicznej Dzieci i Młodzieży. Na codzień pracuję w Przedszkolu Terapeutycznym Słoneczna Kraina, gdzie jest wprowadzany innowacyjny model pracy z rodzicami, terapeutami i nauczycielami na rzecz lepszego rozwoju dziecka ze SPE.
Czy na diagnozę jest za wcześnie? -wczesne objawy całościowych zaburzeń rozwojowych
dr Sylwia Wrona – adiunkt na Uniwersytecie Śląskiem, pedagog specjalny (oligofrenopedagog, tyflopedagog). Na co dzień pracuję na Wydziale Etnologii i Nauk o Edukacji oraz w Przedszkolu Terapeutycznym Słoneczna Kraina, gdzie łączymy teorię z praktyką. Moją pasją jest wczesne wspomaganie rozwoju dzieci oraz wsparcie rodziców w tym procesie.
Słoneczna Kraina – razem na rzecz dziecka – systemowy model oddziaływań terapeutycznych
Lucyna Legierska psycholog, logopeda, surdopedagog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży, terapeuta metody prof. A. Tomatisa, terapeuta BFB, wieloletni dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej, współtwórca przedszkoli Terapeutycznych Słoneczna Kraina.